جشن آب تایلند

جاذبه های گردشگری 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

سونکران (Songkran) یا جشن آب از مهم‌ترین جشن‌های ملی تایلند است.سونکران در زبان تایی به معنای تغییر و تحول است. تایلندی‌ها آب را مظهر پاکی و روشنایی می‌دانند و معتقدند آب بدبختی و ناراحتی را از جامعه دور می‌کند و بنا بر همین باور در جشن سال نو به هم آب می‌پاشند.
 جشن آب تایلند و سونگکران جز معروف ترین فستیوال‌های این کشور در شرق قاره آسیا است که هر سال در اواسط ماه آوریل در شهرهای مختلف کشور تایلند برگزار می‌شود. سونگکران (Songkran) نام جشن سال نو تایلندی در زبان محلی است و به معنی “حرکت” یا “تغییر مکان” می‌باشد، این جشن هر سال در روزهای پایانی ماه فروردین برگزار می‌شود. جشن آب تایلند یکی از مهمترین مراسم‌های سنتی و مذهبی در این کشور است، مردم تایلند باور دارند که آب پاک کننده روح انسان‌ می‌باشد و با پاشیدن آب روی همدیگر می‌توانند بدشانسی و غصه‌هایی که در سال گذشته وجود داشته را از روح هم پاک کنند.

جشن آب تایلند در چه زمانی برگزار می شود؟

13 الی 15 آوریل ( 25 الی 27 فروردین ) در کشور تایلند زمان برگزاری جشن آب است، هدف اصلی از برپایی این جشن آب همچون بسیاری از جشنواره‌های سنتی مردم تایلند ایجاد حس شادی و نشاط در بین مردم این کشور می‌باشد. مردم این کشور به سنت‌های دیرینه خود باور زیادی دارند و همین موضوع باعث شده در کشور تایلند سالانه جشن‌های بسیاری همچون جشن آب با شور و هیجان بسیاری زیادی توسط مردم محلی برپا شود.

مشاوره رایگان