ویژه عمان

      

درباره کشور عمان

عمان سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است که آب و هوای گرمی دارد. این کشور به نسبت سایر کشورهای عربی، زمینه فعالیت، رشد و پیشرفت را نداشته؛ اما کشور بسیار مستعدی برای پیشرفت است؛ به این دلیل که این کشور دومین پول ارزشمند دنیا را داراست. درآمد افراد در کشور عمان بسیار بالاست؛ اما هزینه‌های زندگی در عمان هم به همان نسبت در این کشور بالا می‌رود. این کشور با ایران نیم ساعت اختلاف ساعت دارد. در ادامه این مطلب از سفر های دانا  بیشتر با این کشور آشنا می‌شویم.

عمان کشوری در جنوب غربی آسیا است که در همسایگی یمن، تنگه هرمز، عربستان و امارات متحده عربی قرار دارد. این کشور، کشوری پادشاهی به‌حساب می‌آید که در سده ۱۹ میلادی در اوج قدرت خود به سر می‌برده است. مسقط پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود و زبان رسمی مردم، عربی است و حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

اقتصاد عمان مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه وابسته به نفت و گاز است؛ پس می‌توان گفت کشوری مصرف کننده است و صنعت در آن کم است. واحد پول این کشور، ریال عمان است.
پزشکان ایرانی و افرادی که می‌خواهند بیزینسی ایجاد کنند؛ به این دلیل که درآمد در کشور عمان بیشتر از ایران است و همچنین این کشور به ایران نزدیک است، مهاجرت به عمان را گزینه بسیار خوبی می‌ دانند.

مذهب و زبان مردم عمان

کشور عمان یکی از همسایگان جنوبی ایران به شمار می رود،زبان رسمی در عمان مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، عربی است ولی خوب است بدانید که در این کشور زبان های دیگری مانند زبان بلوچی وهندی هم رایج است، همچنین به دلیل ارتباط تاریخی که بین عمان و کشور زنگبار وجود دارد، برخی مردمعمان به زبانSwahili نیز سخن کی گویند.

انگلیسی هم مانند دیگر نقاط دنیا، زبان دوم در این کشور می باشد و در زمان سفر به عمان اگر به زبان عربی آشنایی ندارید مشکلی نیست چرا که تقریبا تمامی تابلوها در شهرهاس عمان به دو زبان عربی و انگلیسی می باشند، مردم عمان پیرو دین اسلام هستند و تقریبا 75 درصد آن ها از مذهب اباضیه که یکی از قدیمی ترین مذاهب در دین اسلام است، پیروی می کنند، مردم ساکن عمان شیعه و سنی نیز در این کشور زندگی می کنند ولی تعداد آن ها خیلی نیست و به همین دلیل مناسبت هایی مانند رمضان و دیگر اعیادی که برای سنی و شیعه ها مهم است هم در این کشور برقرار است.

فرهنگ و آداب رسوم مردم عمان

در سفر به کشور عمان یکی از مواردی که باید با آن آشنا شوید آداب و رسوم و فرهنگ مردم مردم عمان است، چرا که این کشور یکی از کشورهای عربی است و مردم آن آداب مخصوصی دارند و بهتر است که قبل سفر با این آداب آشنا شوید تا دچار مشکل نشوید و بهتر بتوانید با این مردم ارتباط برقرار کنید، آشنایی با آداب و سنن این مردم به اندازه جاذبه های گردشگری عمان برای شما جذاب خواهد بود.

پوشش مردان عمانی مانند دیگر مردان عرب، دشداشه است که لباسی با آستین های بلند می باشد که معمولا بدون یقه است و تا مچ پا می رسد، در قسمت یقه، دکمه ای وجود دارد که معمولا آن را می بنند ویک آویز هم که همیشه خوشبو است، همچنین مردان در عمان عمامه هم بر سر میگذراند و بعضی از آن ها عصای چوبی یا فلزی را نیز در دست می گیرند که بیشتر در بین افراد مسن و پیر رایج است.

خوب است بدانید که مردان عمانی در مراسم رسمی خود، خنجری که نماد وقار مردانه می باشد را بر کمر می ببندند که البته در بیشتر کشورهای عربی تقریبا پوشش آقایان یکسان است، بانوان عمانی هم به مانند دیگر زن های عرب، حجاب اسلامی دارند و لباس های بلندی می پوشند و بسیاری از آن ها دست و صورتشان را نیز می پوشانند به اصلاح پوشیه می زنند.

آب و هوای کشور عمان

عمده‌ترین آب‌وهوای کشور عمان، گرم و شرجی است. مناطق مرکزی عمان، دارای شنزارها و بیابان‌های بزرگی است؛ بنابراین آب‌وهوای عمان، گرم و شرجی است. البته این گرمی هوا به خاطر نزدیکی به خط استوا هم هست؛ اما در مناطق کوهستانی می‌توان آب‌وهوای نسبتاً سرد را هم مشاهده کرد.

کشور عمان برای زندگی چگونه است؟

زندگی در کشور عمان شرایط و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، شهر مسقط عمان شهری پیشرفته است که امکانات رفاهی در بی نقص است، زندگی در عمان بسته به نوع اقامت شما می‌تواند خیلی خوب و یا خیلی بد باشد، همچنین انتخاب عمان برای سفر می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

عمان کشوری جهان سومی است، معمولا زندگی در کشور‌هایی مانند عمان برای افرادی که از اروپا به این کشور مهاجرت می‌کنند کمی سخت خواهد بود، البته شهر مسقط عمان، شهری مدرن و با امکانات رفاهی و تفریحی فراوان است، اغلب جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند که همین امر باعث شده تا سبک زندگی در این کشور و همچنین از لحاظ فرهنگی، این مردم شباهت زیادی با مردم ایران داشته باشند.

عمان کشوری است که از لحاظ اقتصادی وابسته به نفت است، شرایط کار برای افراد خارجی در این کشور کمی دشوار است و لازم است تا برای دریافت ویزای کاری ابتدا یک اسپانسر عمانی داشته باشید، البته شما تا زمانی اجازه اقامت در این کشور را دارید که در استخدام شخص اسپانسر باشید و در صورتی که از استخدام او خارج شوید، ویزای شما هم کنسل خواهد شد.

بازار کار در عمان چگونه است؟

قبل از انتخاب عمان به عنوان کشوری برای یافتن کار مناسب، لازم است تا ابتدا شرایط کار در کشو همچنین ویژگی‌های کشور عمان از نظر اقتصادی آشنا شوید؛ به تازگی شرایط کار در این کشور  برای متقاضیان خارجی بهبود پیدا کرده و افراد مختلفی از سرتاسر دنیا برای کار و استخدام به این کشور مهاجرت می‌کنند.

بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده، فرصت‌های شغلی مناسبی در کشور عمان برای رشته‌های فنی مهندس و همچنین پزشکی وجود دارد، این مشاغل دارای حقوق خوبی کافی هستند، البته نکته حائز اهمیت اینجاست که برای استخدام در این کشور،‌ تسلط به زبان انگلیسی و یا عربی ضروری است، حتی در صورتی که از مهارت کافی و یا حتی بالایی هم برخوردار باشید، در صورت عدم تسلط کافی، ممکن است فرصت شغلی را از دست بدهید.

مشاغل سطح پایین در کشور عمان از حقوق خوبی برخوردار نیستند، دلیل هم این است که متقاضی برای دریافت اینگونه مشاغل زیاد است، معمولا اتباع پاکستانی و فیلیپینی‌ با حقوق کم، این خدمات را ارائه می‌دهند، بهتر است قبل از درخواست استخدام اقدام به مهارت آموزی کرده و با استفاده از مدرک هایی همچون مدرک فنی حرفه‌ای درخواست استخدام دهید.

مشاوره رایگان