خدمات CIP و VIP فرودگاه امام خمینی

راهنمای سفر 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه


خدمات VIP فرودگاه چیست ؟

خدمات VIP در فرودگاه‌ها به معنای ارائه سطح بالا و بی‌نظیری از خدمات تشریفاتی است که به‌خصوص برای مسافرانی با جایگاه بلندمرتبه طراحی شده‌اند. این خدمات شامل موارد زیر هستند:

عبور اختصاصی از گیت حراست:

این امکان از توقف و انتظار در صف‌های طولانی جلوگیری کرده و فرایند عبور از گیت‌های امنیتی را برای مسافران VIP سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

سالن‌های انتظار VIP:

این سالن‌ها با امکانات ویژه مانند مبلمان راحتی، پذیرایی با نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع، دسترسی به اینترنت رایگان و محیطی آرام و اختصاصی از مهمانان استقبال می‌کنند.

استقبال و مشایعت تا هواپیما:

محافظان فرودگاه از لحظه ورود مسافر VIP تا سوار شدن به هواپیما، او را همراهی و راهنمایی می‌کنند.

خدمات حمل چمدان و بار اختصاصی:

این خدمات شامل جابجایی بار و چمدان‌های مسافر VIP بدون نیاز به صرف وقت و تلاش شخصی است.

تسهیلات ویژه در انجام فرایندهای فرودگاهی:

مانند سرعت بخشیدن به فرایندهای گمرکی و امنیتی

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی چیست ؟ 

فرودگاه بین المللی امام خمینی یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در آن، هر دو نوع خدمات VIP و CIP به مسافران ارائه می‌شود. از مهم‌ترین خدمات VIP فرودگاه امام خمینی می‌توانیم به دریافت کارت پرواز به صورت شخصی، تحویل چمدان و بار به فرودگاه، پذیرایی در سالن‌ها و رستوران‌های لوکس اشاره کنیم.
دسترسی به لپ‌تاپ و اینترنت در اتاق مخصوص، استفاده از باجه بانکی در سالن VIP و حتی امکان برگزاری جلسات مهم پیش از پرواز در سالن کنفرانس، بخش دیگری از خدمات VIP فرودگاه بین المللی امام خمینی به شمار می‌روند.
با این توضیحات، مسافران VIP فرودگاه بین المللی امام خمینی با خیال آسوده و بدون هیچگونه استرسی به کارهای خود می‌رسند و آماده سفر می‌شوند.

خدمات CIP فرودگاهی چیست ؟ 

احتمالاً بخواهید بدانید که معنی CIP چیست. این کلمه، مخفف عبارت Commercial Important Person و به معنی افراد مهم تجاری-اقتصادی است. خدمات CIP به خدماتی اطلاق می‌شود که به افراد سرشناس و به‌طور کلی مسافران ویژه ارائه می‌شود.
مشتریان خدمات CIP افرادی هستند که از نظر مالی توانایی تهیه این خدمات را دارند. درواقع یکی از تفاوت‌های اصلی VIP و CIP، افرادی هستند که می‌توانند از این امکانات و خدمات بهره‌مند شوند. تاجران، ورزشکاران، مدیران کارخانه‌ها و افرادی که به دنبال آسودگی در سفر هستند، می‌توانند برای خرید خدمات CIP‌ اقدام کنند.
ترانسفر مسافران با خودروهای اختصاصی از سالن CIP تا پلکان هواپیما، امکان استفاده از سالن‌ پذیرایی، دسترسی به سالن ملاقات خصوصی، اخذ ویزای فرودگاهی، استفاده از پارکینگ اختصاصی و مسقف و امکان دریافت خدمات مرتبط با حیوانات خانگی، بخشی از خدمات منحصربه‌فرد CIP محسوب می‌شوند.

تفاوت خدمات CIP و VIP فرودگاهی :

پیش از این اشاره کردیم که تمامی افراد می‌توانند با پرداخت هزینه، از خدمات CIP‌ استفاده کنند؛ اما خدمات VIP‌ به افراد خاصی ارائه می‌شود. این خدمات، تفاوت‌های دیگری نیز باهم دارند. برای مثال، موضوع تأمین امنیت مسافر، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های خدمات VIP و CIP است. در خدمات VIP‌، مسافر تحت‌نظر دوربین‌های مراقبتی و محافظین شخصی قرار دارد؛ درحالی‌که این خدمات زیر مجموعه امکانات CIP‌ قرار نمی‌گیرد.

علاوه‌بر این، هزینه استفاده از خدمات VIP، توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداخت می‌شود و افراد خاص هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دریافت این خدمات متقبل نمی‌شوند. این در حالی است که تمامی هزینه خدمات CIP‌ بر عهده مسافر است.

امکان خرید آسان خدمات CIP از سفرهای دانا : 

دیدید که خدمات CIP می‌تواند تجربه سفر شما را به‌خصوص در تور خارجی به کلی متحول کند. ما درسفرهای دانا  با همکاری با بهترین شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاهی، امکان خرید آسان و ارزان خدمات CIP را برای شما فراهم کرده‌ایم. کافی است با ما تماس بگیرید و هنگام رزرو بلیت بگویید که می‌خواهید از خدمات CIP استفاده کنید. کارشناسان ما تمام مراحل را به‌جای شما انجام می‌دهند تا سفری آسان و لوکس را برایتان رقم بزنند.

 

مشاوره رایگان