مکان های دیدنی تایلند

جاذبه های گردشگری 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

در شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. جاهای دیدنی تایلند از آن دسته جاذبه‌های گردشگری هستند که نظیرشان در دیگر کشورها کمتر دیده می‌شود و نمایانگر فرهنگ غنی و آداب‌ورسوم خاص کشورهای شرق آسیا هستند. با سفرهای دانا  همراه باشید تا درباره بهترین جاهای تایلند که حتماً باید در سفرتان از آنها دیدن کنید، بیشتر بدانید.

منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در تایلند
یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند که به خوبی تنوع زیستی بی‌نظیر این کشور را نشان می‌دهد، منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در استان کانچابوری تایلند است. این منطقه به دلیل تنوع گیاهی بی‌نظیر در جنگل‌های انبوه استوایی و تنوع جانوری خاص، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه، گونه‌های بسیاری همچون گاومیش وحشی، پلنگ، طاووس، مرغ جنگلی و… به چشم می‌خورد که برخی از این گونه‌ها در حال انقراض هستند.

پارک تاریخی آیوتایا در تایلند
پارک تاریخی آیوتایا در بانکوک، درواقع بقایای به جا مانده از شهر قدیمی آیوتایا است که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. بناهای موجود در این شهر در قرن بیستم، به تدریج مرمت شدند و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تا چند قرن، محل فرمانروایی امپراتورهای مختلف بوده و در محوطه آن می‌توان بیش از ۴۰۰ معبد بودایی با معماری خاص و منحصربه‌فرد را مشاهده کرد. به‌علاوه در این پارک، سه رودخانه جریان دارد که در کنار درختان انبوه، فضای جذابی را به وجود آورده است.

منطقه حفاظت شده هوآی کا کائنگ تایلند
این منطقه حفاظت‌شده که در استان‌های یوتای تانی، کانچابوری و تاک در تایلند قرار دارد، یکی دیگر از مناطق حفاظت‌شده تایلند است که بخش‌های مهمی از جنگل‌های استوایی جنوب شرق آسیا را پوشش می‌دهد. منطقه هوآی کا کائنگ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و زیستگاه جمعیت بزرگی از ببرهای منطقه شرق آسیا، پرندگان گوناگون، فیل و بنتنگ است. برای بازدید از این منطقه باید با جنگل‌بانان همراه شوید و از مسیرهای ازپیش‌تعبیه شده عبور کنید. 

باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای تایلند
یکی از شهرهای دیدنی تایلند، شهر چیانگ مای است که با باغ وحش دیدنی و مشهور خود، گردشگران را به خود می‌خواند. در این باغ وحش که تا حد ممکن شبیه به زیستگاه‌های اصلی جانوران و در یک فضای طبیعی بسیار بزرگ ساخته شده است، بیش از ۴۰۰ گونه جانوری از جمله پانداها، زرافه‌ها و گورخرهای آفریقایی و گربه‌های وحشی زندگی می‌کنند. به‌علاوه آکواریوم این مجموعه، بزرگترین آکواریوم آسیا است که جانوران و گیاهان دریایی متعددی در آن زندگی می‌کنند.

پارک فانوم رانگ؛ از تاریخی ترین پارک های تایلند
پارک تاریخی فانوم رانگ در بوریرام، یکی از جاهای دیدنی تایلند است که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. بنای اصلی این پارک، یک معبد بودایی است که به‌عنوان یادبود خدای شیوا و با الهام از معماری هندی ساخته شده است. این بنا بر فراز یک آتشفشان غیرفعال ۴۰۰ متری بنا شده و هنگام ورود به پارک، باید مسیری ۱۶۰ متری را در یک فضای سرسبز و چشم‌نواز طی کنید و درنهایت با عبور از چندین پله به بنای اصلی معبد خواهید رسید. در این پارک، فستیوال‌های متعددی به ویژه در فصل بهار برگزار می‌شود که جذابیت بنا را دوچندان می‌کند.

پارک ملی کائو یای تایلند
اولین پارک ملی تایلند، پارک ملی کائو یای است که به دلیل تنوع زیستی شگفت‌انگیز و دربرداشتن مجموعه‌ای از جنگل‌های انبوه استوایی، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این پارک دارای هفت مسیر گردشگری مختلف، برج‌های دیده‌بانی برای رصد جانوران مختلف، چندین آبشار و غار و جاذبه‌های طبیعی دیگر است و مکانی عالی برای سافاری، پرنده‌نگری و عکاسی به شمار می‌آيد.

پارک ملی تا پرایا در تایلند
منطقه حفاظت‌شده تا پرایا یکی دیگر از گنجینه‌های طبیعی تایلند است که در استان سا کایو و بوریرام قرار دارد. این منطقه با مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربع دارای جنگل‌های انبوه استوایی و نیمه‌استوایی و گونه‌های جانوری متعدد مانند میمون‌ها، خرس سیاه آسیایی، گوزن هندی و… است. به‌علاوه در این پارک، ویرانه‌هایی از معابد باستانی مربوط به دوره امپراتوری خمرها به چشم می‌خورد.

پارک ملی کائو یای تایلند
اولین پارک ملی تایلند، پارک ملی کائو یای است که به دلیل تنوع زیستی شگفت‌انگیز و دربرداشتن مجموعه‌ای از جنگل‌های انبوه استوایی، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این پارک دارای هفت مسیر گردشگری مختلف، برج‌های دیده‌بانی برای رصد جانوران مختلف، چندین آبشار و غار و جاذبه‌های طبیعی دیگر است و مکانی عالی برای سافاری، پرنده‌نگری و عکاسی به شمار می‌آيد.

میدان سیام؛ از شلوغ ترین جاهای دیدنی تایلند
یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین میادین شهر بانکوک، میدان سیام آن است. میدان سیام جایی است که مهم‌ترین، بزرگترین و بیشترین مراکز خرید بانکوک را در خود جای داده و هرچه بخواهید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در فروشگاه‌ها و مرکزهای خرید آن پیدا می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید دارید یا اگر می‌خواهید در تور تایلند یکی از سرزنده‌ترین نقاط بانکوک را ببینید به این میدان سر بزنید.

ساحل میمون در شهر پوکت تایلند
مانکی بیچ در پوکت، یکی از بهترین سواحل تایلند محسوب می‌شود. این ساحل زیبا با داشتن شن‌های پودری سفیدرنگ و تفریحات آبی مانند غواصی، در بین گردشگران بسیار محبوب است. اما همان‌طور که از نام آن پیداست، علت اصلی شهرت این ساحل، وجود میمون‌های خرچنگ‌خوار است که کاملاً با انسان‌ها رابطه خوبی برقرار می‌کنند. برای بازدید از این ساحل، تورهای متعددی وجود دارد که می‌توانید با آنها همراه شوید و از گشت‌وگذار در این ساحل لذت ببرید.

ساحل آئو کائو کوای یا خلیج بوفالو در تایلند
این ساحل یکی از بکرترین و خلوت‌ترین سواحل تایلند است و با نام خلیج بوفالو نیز شناخته می‌شود. در کنار زیبایی منحصربه‌فرد دریای آندامان، می‌توانید از جنگل‌های حرا که در نزدیکی این ساحل قرار دارد بازدید کنید. این ساحل، یکی از دو ساحل جزیره کوچک پایام است که برای افرادی که به‌دنبال یک ساحل خلوت برای استراحت، آرامش و طبیعت‌گردی هستند بسیار مناسب است.

ساحل کاتا؛ از زیباترین سواحل تایلند
ساحل کاتا یکی از جاهای دیدنی تایلند در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده و این دو ساحل را یک دماغه از یکدیگر جدا می‌کند. این ساحل اگرچه معمولاً شلوغ است، اما جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاصی دارد. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند. انواع اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این ساحل وجود دارد.

موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند (آرت این پارادایس)
یکی از جاهای دیدنی تایلند و یکی از خاص‌ترین گالری‌های هنری، موزه هنر در بهشت بانکوک است که به نمایش نقاشی‌های سه‌بعدی می‌پردازد. هنرمندان آثار این موزه، با هنرنمایی خود و با استفاده از سایه‌‌ها و حاشیه‌ها، نقاشی‌های حیرت‌‌آوری را روی دیوار کشیده‌اند که باعث ایجاد خطای دید بینندگان می‌شود. این گالری هنری بیش از صد اثر منحصربه‌فرد در موضوعات مختلف مانند حیوانات وحشی، طبیعت و تمدن ماقبل‌تاریخ را در خود جای داده است و شما می‌توانید در تور بانکوک عکس‌های جالب و خنده‌داری با این نقاشی‌های سه بعدی بگیرید.

معبد آرون؛ از بهترین معابد بانکوک تایلند
معبد وات آرون در غرب رودخانه چائو پرایا در بانکوک، یکی از زیباترین معابد بانکوک است که به شکل قلعه‌ای استوار و باشکوه بر کرانه رودخانه خودنمایی می‌کند. این معبد را به دلیل زیبایی خاص آن در گرگ‌ومیش سپیده‌دم، معبد سپیده‌دم نیز می‌نامند. این بنا یک برج بلند مرکزی به ارتفاع حدود ۸۰ متر و ۴ برج کوچک‌تر حاشیه‌ای دارد. پله‌های متعددی در اطراف برج مرکزی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از آنها به سطوح مختلف برج مرکزی برسید و نمای بسیار زیبایی از رودخانه، معبد وات فو و کاخ بزرگ را زیرپای خود می‌بینید.

معبد فو یا معبد بودای خوابیده در تایلند
معبد فو یا معبد وات فو یا معبد بودای خوابیده، مقدس‌ترین معبد بودایی تایلند است که در قسمت تاریخی شهر بانکوک قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید. این معبد که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی گردد، درواقع از مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف در محوطه کاخ بزرگ (گرند پالاس) تشکیل شده است که به دلیل وجود مجسمه‌ای غول‌پیکر از بودا که به شکل خوابیده و با طول ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر در آن قرار دارد، شهرت دارد.

کاخ بزرگ و معبد پراکائو در تایلند
کاخ بزرگ، محلی است که در قرن هجدهم به دستور پادشاه راما یکم در پایتخت جدید، یعنی بانکوک ساخته شد. این کاخ سلطنتی در کناره رودخانه چائو پرایا با معماری خیره‌کننده با چندین ساختمان، تالار، عمارت کلاه فرنگی و چندین باغ ساخته شد و محل اقامت رسمی پادشاه تایلند است. معبد پراکائو در مجموعه کاخ بزرگ واقع شده و به دلیل وجود مجسمه بودای زمردین، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معابد بودایی تایلند شناخته می‌شود. مراسم تعویض لباس مجسمه بودا در هر فصل، تنها توسط پادشاه تایلند انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین مراسم مذهبی و آیینی تایلند است.

پارک ملی پانگ سیدا برای علاقه‌مندان به کمپینگ
پارک ملی پانگ سیدا در نزدیکی سا کایو یکی از جاذبه‌های طبیعی تایلند است که ترکیبی دیدنی از جنگل‌های همشه سبز، کوه‌ها و دره‌ها، دشت‌ها و آبشارها را در خود جای داده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. تنوع زیستی این پارک بسیار چشمگیر است و شامل گونه‌های مختلف جانوران و گیاهان می‌شود و به‌دلیل پروانه‎ها و پرندگان نادری که در آن وجود دارد، شهرت پیدا کرده است. آبشار پانگ سیدا، دیگر جاذبه این پارک به شمار می‌آيد و امکان کمپینگ نیز در این پارک فراهم است.

مشاوره رایگان