جاذبه های دیدنی ژاپن

جاذبه های گردشگری 16 فروردین ، 1403 5 دقیقه

ژاپن را با عباراتی مثل سرزمین خورشید تابان و سرزمین شکوفه‌های گیلاس توصیف می‌کنند. چیزهای زیادی هم در خاطره جمعی ما ایرانی‌ها ژاپن را تداعی می‌کند، از انیمه‌های ژاپنی تا سریال‌ محبوبی به اسم سال‌های دور از خانه؛ اما این‌ها برای شناخت جاهای دیدنی ژاپن کافی نیست. باید بگوییم که دیدنی های ژاپن هم به‌اندازه انیمه و سریال‌های ژاپنی و شاید حتی بیشتر، جذاب و متنوع هستند. بااین‌حال شاید ما اطلاع چندانی از آن‌ها نداشته باشیم. به همین دلیل با سفرهای دانا همراه باشید تا به سراغ مکان های دیدنی ژاپن برویم.

جاهای دیدنی ژاپن

سازه های مدرن، طبیعت زیبا و تاریخ غنی مکان های دیدنی ژاپن را تشکیل می دهند. با وجود جنگ ها و ویرانی های طبیعی، بناهای تاریخی ژاپن به خوبی حفظ شده یا مورد ترمیم و بازسازی واقع شده است..
بازدید از ژاپن یک تجربه ی به یاد ماندنی خواهد بود. این کشور، فهرست بی پایانی از جاذبه های دیدنی، فعالیت های سرگرم کننده و غذاهای خوشمزه مخصوص را ارائه می دهد که در هیچ کشور دیگری تجربه نخواهید کرد.

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری از معروف‌ترین جاهای دیدنی توکیو است. این کاخ معروف، دارای پارک‌های زیبای مربوط به قرن هفدهم است که هنگام بازدید از پایتخت ژاپن، حتما باید ببینید. با این که بازدید از بیشتر کاخ برای عموم امکان پذیر نیست و هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد، اما قدم زدن در محوطه کاخ، توصیه می شود.  همچنین بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی هستند. یکی از رمانتیک ترین مناظر کاخ، پل معروف نیجوباشی یا «پل دوتایی» است که به خاطر انعکاس آن در آب، به این نام معروف شده است. 

منطقه ی باستانی کیوتو

کیوتو یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن است و یکی از معدود شهرهای این کشور بود که از ویرانی های جنگ جهانی دوم در امان ماند. منطقه باستانی کیوتو، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیوتو است و مردم محلی و گردشگران را با لباس کیمونو می توانید در این منطقه ببینید.

سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به شهر کیوتو سفر می کنند. بازدیدکنندگان عاشق منطقه باستانی کیوتو می شوند و در خیابان‌های قدیمی با معماری زیبای کیوتو پیاده روی می کنند. موزه‌ها، گالری‌های هنری و معابد بسیاری در کیوتوی باستانی وجود دارد که از ویژگی‌های برجسته معماری بودایی کیوتو، به شمار می روند.  

پارک نارا

گوزن ها در فرهنگ ژاپنی مقدس محسوب می شوند و این موضوع را به وضوح در پارک نارا می توانید مشاهده کنید.  پارک نارا در شهری به همین نام واقع شده است و به خاطر جمعیت گوزن های خود که آزادانه در همه جای شهر زندگی می کنند، شناخته شده است.
می توانید غذای مخصوص برای گوزن ها تهیه کرده و با آنها عکس بگیرید. پارک نارا علاوه بر گوزن ها، چندین معبد و زیارتگاه معروف را نیز در خود جای داده است که می توانید بازدید کرده و بزرگترین مجسمه برنزی بودا در جهان را ببینید.  

قلعه ی اوساکا

قلعه اوساکا، همانطور که از نامش پیداست، در شهر اوساکا قرار دارد و در قرن شانزدهم، توسط سیاستمدار مشهور ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی ساخته شد. این قلعه در زمان خود، بزرگترین و مهم ترین قلعه ژاپن بود. اگرچه قلعه اوساکا تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است، اما سازه کنونی که مربوط که سال ۱۹۳۱ است، هنوز یکی از جاهای دیدنی اوساکا به حساب می آید.
این قلعه ۵ طبقه ای، ساختار بسیار زیبایی دارد و خانه تعدادی موزه است که به تاریخچه قلعه و شهر اختصاص یافته است. حتماً از طبقه آخر دیدن کنید تا مناظر فوق‌العاده از شهر اوساکا را به خصوص هنگام غروب خورشید تماشا کنید. 

جزیره ی هوکایدو

جزیره هوکایدو مرکز چشمه های آب گرم طبیعی در ژاپن است این جزیره زیبا که به خاطر آتشفشان‌ها، چشمه‌های آب‌گرم و مناطق اسکی‌اش محبوب است، مانند یک پوستر یا اثر هنری به نظر می رسد و به دلیل جاذبه ها و امکان تجربه های مختلف در آن است که به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ژاپن در این جا لیست کرده ایم. جزیره هوکایدو از همه لحاظ شما را مسحور خواهید کرد و یکی از ایده آل ترین مکان ها برای بازدید در ژاپن در تابستان است. 

 
جزیره ی ایشیگاکی

جزیره ایشیگاکی به عنوان پرطرفدارترین مقصد در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و قطعاً یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است. ایشیگاکی تجربیات منحصر به فرد به گردشگران خود ارائه می دهد. همچنین این جزیره به عنوان بهترین مکان برای بازدید در ژاپن در فصل شکوفه های گیلاس انتخاب شده است. 

 کوه فوجی

کوه فوجی بهشت ماجراجویان در سراسر جهان است و به دلیل هیجان‌انگیزترین تجربه در ژاپن شهرت دارد. چشم اندازهایی که از کوه فوجی می توانید داشته باشید، زیباترین لحظات را برای شما می آفریند. در حالی که فصل رسمی کوه نوردی در ژاپن از جولای شروع می شود و در سپتامبر به پایان می رسد، اما هر زمان از طول سال می توانید از دور شاهد زیبایی کوه فوجی باشید. 

 
چهارراه شیبویا

 شیبویا یک مکان بی نظیر برای بازدید است. به طوری که طبق آمارها، در یک روز عادی هفته ۲.۸ میلیون نفر در این منطقه قدم می‌زنند. چرا که این مکان دارای یک گذرگاه تماشایی است و یکی از بهترین مناطق ژاپن برای خرید است. وجود برندهای لباس محبوب، شیبویا را به بهترین مکان برای خرید در ژاپن تبدیل می کند. یکی از مراکز خرید اصلی، مرکز خرید معروف ۱۰۹ است که در نزدیکی ایستگاه قطار شیبویا قرار دارد.  

مشاوره رایگان