هزینه سفر به ژاپن

راهنمای سفر 20 فروردین ، 1403 5 دقیقه

هزینه سفر به ژاپن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله از سفر های دانا ،  هزینه بلیط، هزینه اقامت در ژاپن، هزینه حمل و نقل، غذا و... را در این کشور بررسی کرده‌ایم.

ژاپن را همه مردم دنیا به انیمه‌ها و مانگاهایش، درختان گیلاس باشکوه و شکوفه‌های گیلاس صورتی‌رنگش، قله زیبای فوجی و کوه‌های آتش‌فشانی‌اش، سامورایی‌ها و نینجاهایش و تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری‌های مدرنش می‌شناسند. عجیب نیست که هر گردشگری دلش بخواهد حداقل یک بار از نزدیک این کشور پیشرفته و مدرن و در عین حال وفادار به سنت‌هایش را از نزدیک ببیند. باوجود این، اساساً ژاپن یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود و هزینه سفر به ژاپن قطعاً یکی از دغدغه‌های گردشگران است. بنابراین اگر شما هم رویای سفر به سرزمین سامورایی‌ها را در سر می‌پرورانید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره هزینه سفر به ژاپن از ایران، قیمت تور سفر به ژاپن و هزینه‌های جاری در طول سفر، اطلاعات کافی را به دست آورید.

هزینه سفر به ژاپن با تور :

اگر نگران هزینه سفر به ژاپن هستید، سفر با تور از برخی جهات می‌تواند شما را در مدیریت بهتر هزینه‌ها یاری کند. هزینه تور ژاپن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای برگزاری تور، خدمات تور، نوع هتل موردنظر شما، خدمات هتل، تعداد گشت‌های شهری، نوع پروازها و… اشاره کرد.

از محاسن سفر با تور باید به این نکته اشاره کرد که شما را از پرداخت هزینه‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و شما با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌های پیش رو را می‌پردازید. به‌علاوه، هزینه اخذ ویزا و پیش بردن فرایند دریافت ویزا نیز برعهده مجری تور است و این، کار شما را بسیار راحت می‌کند.

هزینه غذا و خورد و خوراک در ژاپن :

غذا یکی از گزینه‌های کم‌هزینه سفر به ژاپن است. البته شما می‌توانید به رستوران‌های لاکچری و گران‌قیمت در شهر توکیو بروید و مبلغ زیادی پرداخت کنید؛ اما در مجموع، پیدا کردن غذای ارزان و با کیفیت کار راحتی است.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ژاپن :

طبیعتاً به عنوان کسی که با هدف گردشگری به کشور ژاپن سفر کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که دوست دارید انجام بدهید، بازدید از جاهای دیدنی ژاپن است.

اما باید بدانید که هر یک از اماکن دیدنی ژاپن دارای هزینه ورودی هستند و به طور تقریبی بازدید از هر یک از آن‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ین معادل ۵ تا ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت که در انتهای سفر، مبلغ قابل‌توجهی خواهد شد.

البته در این میان، ورود به برخی از پارک‌ها، معابد و اماکن مذهبی، رایگان و بدون هزینه است. در برخی شهرها مانند کیوتو شما می‌توانید پاس معبد بگیرید. با پاس معابد با هزینه حدود ۱۲۰۰ ین می‌توانید به شکل نامحدود به معابد دسترسی داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در ژاپن :

اگرچه انتظار داریم حمل‌ونقل عمومی از هزینه سفر به ژاپن بکاهد، اما گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در ژاپن مانند مترو، تاکسی، اتوبوس و قطار اگرچه بسیار باکیفیت و در دسترس هستند، اما چندان ارزان و کم‌هزینه به شمار نمی‌آیند. در ادامه، گزینه‌های مختلف را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

قطار
بدون شک شما هم وصف سیستم ریلی بی‌نظیر ژاپن را زیاد شنیده‌اید. باید بگوییم هرچه شنیده‌اید درست است. در ژاپن هرجا که می‌روید قطار وجود دارد که همیشه به‌موقع به ایستگاه می‌رسند، بسیار سریع و تمیز هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. درواقع قطار گزینه شماره یک وسایل حمل و نقل در ژاپن محسوب می‌شود. 

اتوبوس
اتوبوس یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌و‌نقل در ژاپن است و برای نواحی کوچک و روستایی بسیار کاربرد دارد. به طور معمول اتوبوس‌های روزانه و شبانه‌روزی برای مقاصد مختلف ژاپن فعالیت می‌کنند. استفاده از اتوبوس نیز چندان ارزان نیست و در عین‌حال زمان‌بر هم هست؛ ولی برای برخی مناطق توریستی دورافتاده، گزینه‌ دیگری جز اتوبوس در دسترس نیست.

مترو
در شهرهای بزرگی نظیر توکیو و کیوتو، سیستم متروی کامل و در دسترسی وجود دارد. چنانچه قصد دارید در شهر تردد زیادی داشته باشید، بلیط‌های روزانه می‌توانند کمی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کنند.

تاکسی
هزینه تاکسی در ژاپن بسیار بالا است؛ به‌عنوان مثال، یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای با تاکسی و بر مبنای تاکسی‌متر در حدود ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

مشاوره رایگان