جاهای دیدنی برزیل

جاذبه های گردشگری 24 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

سفر به برزیل، کشوری که همیشه برای ما تداعی‌کننده فوتبالی ناب و زیباست می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. طبیعت منحصربه‌فرد، سواحل شنی سفید، آبشارهای بلند، جنگل‌های آمازون، آب‌وهوای استوایی، کارناوال‌های بزرگ و جذاب و سواحلی که زیبایی امواجش در جهان مثال‌زدنی است سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران ماجراجو در پی دارد. در این مقاله از سفرهای دانا  مهم‌ترین جاهای دیدنی برزیل را معرفی می‌کنیم تا اشتیاق سفر به سرزمین مهاجران را در شما زنده کنیم.

مجسمه مسیح منجی ، ریودوژانیرو

یکی از اصلی‌ترین نمادهای کشور برزیل در منابع گردشگری مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه کم‌نظیر بر فراز شهر ریو و در بالای قله کورکووادو سکنی گزیده است و گویی تمام شهر را زیر نظر دارد. ارتفاع این مجسمه ۳۰ متر است و آغوش آن به طول ۲۸ متر گسترده شده است. پل لاندوسکی مجسمه‌ساز لهستانی و هیتور دا سیلوا کوستا مهندس برزیلی به طور مشترک مجسمه مسیح منجی را در سال ۱۹۳۱ با استفاده از بتن و سنگ صابون ساختند. کلیسایی که در این منطقه وجود دارد برای برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های جوان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

مجسمه مسیح منجی در پارک ملی تیجوکا واقع شده است و برای بازدید از آن راه‌آهن مخصوصی وجود دارد. می‌توان در میان راه توقف کرد و از جنگل انبوه، آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه نیز دیدن کرد.

تالاب پانتانال 

تالاب پانتانال به عنوان بزرگ‌ترین تالاب جهان شناخته می‌شود که بخش بزرگی از آن در کشور برزیل و مابقی در بولیوی و پاراگوئه گسترش یافته است. حیات وحش این تالاب مثال‌زدنی است و اکوسیستم‌های مختلفی در آن وجود دارد. بیشترین جمعیت جگوار در قاره آمریکا در این تالاب حضور دارند و همین موضوع دلیلی برای اشتیاق گردشگران برای بازدید از این منطقه بکر و تماشایی به شمار می‌آید.

کیسای جامع بریزیلیا

اسکار نیمایر معمار شناخته‌شده برزیلی آثار بدیع معماری را در این کشور خلق کرده است. نام او در بسیاری از جاهای دیدنی برزیل به عنوان طراح و معمار آمده است.

یکی از مشهورترین آثار او در شهر برازیلیا پایتخت برزیل حضور دارد. کلیسای جامع برازیلیا با طرح سازه هذلولی‌وار، سقف شیشه‌ای و ۱۶ ستون‌های خمیده از جنس بتن جلوه کم‌نظیری به این شهر بخشیده است.

طراحی این بنا متاثر از کلیسای متروپولیتن لیورپول بوده است. این نوع طراحی نور بیشتری را برای فضای داخلی تامین می‌کند. سقف کلیسای جامع برازیلیا به شکلی خاص و با مجسمه‌های فرشته معلق طراحی شده که تماشای آن به همراه موسیقی روحانی کلیسا حال و هوای معنوی را در بازدیدکنندگان زنده می‌کند.

بونبتو 

برای تجربه شنا در کنار ماهی‌ها در آبراه‌های بسیار شفاف به بونیتو، بهشت گردشگران در برزیل بروید. افراد ماجراجو برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این منطقه همچون آبشارهای بزرگ، غارهای پرعظمت و غواصی در آب‌های غار اینجا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. دوستداران طبیعت‌ در بونیتو که از خاص‌ترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آید، حس‌های نابی را تجربه می‌کنند.

رودخانه و جنگل آمازون

رودخانه‌ای که از میان جنگل انبوهی گذشته برای مشتاقان طبیعت‌گردی مکانی رویایی برای قایق‌سواری و طی کردن مسیری پرپیچ‌وخم از میان آب و دیدن مناظر بکر طبیعی است. طول این رودخانه که دومین رودخانه بزرگ جهان پس از رود نیل به شمار می‌آید حدود ۶۴۰۰ کیلومتر است و بیش از سه هزار گونه ماهی در آن شناخته شده است. وسعت جنگل‌های بارانی آمازون که از مهم‌ترین جاهای دیدنی برزیل است، به حدود ۵ میلیون و پانصد هزار کیلومتر مربع می‌رسد و میلیون‌ها گونه گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند.

مجمع‌الجزایر آناویلیاناس در ریو نگرو با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری نظیر میمون‌ها، طوطی‌ها، توکان، لاک‌پشت‌ها، تمساح‌ها و… در کنار دریاچه‌ها، جویبارها و جنگل‌های انبوه، آمازون را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهند. گل‌های نیلوفر آبی که سراسر دریاچه پارک ژانواری در نزدیکی مانائوس را پوشانده است تنها در همین منطقه آمازون به چشم می‌خورد. باران‌های موسمی آمازون گردشگران را شگفت‌زده و غافلگیر می‌کند و تجربه حس‌های نابی را برای آنها امکان‌پذیر می‌سازد. در طول سال تورهای مختلفی در سطوح مختلف برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آمازون برگزار می‌شود.

کارناوال ریو 

کارناوال ریو تقریبا در جهان بی‌رقیب است. این کارناوال چهار روزه در هر روز حدود دو میلیون نفر را مجذوب خود می‌کند. استادیوم ویژه این کارناوال که به نام سامبودرومو شناخته می‌شود را اسکار نیمایر معمار سرشناس و خبره برزیلی ساخته است. طول این استادیوم ۷۰۰ متر است و تماشاگران در دو طرف آن می‌نشینند و از تماشای نوازندگان و رقصندگان شرکت‌کننده در کارناوال لذت می‌برند. رقص سامبا با لباس‌ها و آرایش‌های پرزرق‌برق، رنگارنگ و خیره‌کننده برای گردشگران جذابیت زیادی دارد و خاطرات کم‌نظیری از سفر به برزیل برایشان رقم خواهد زد.

 پلورینیو (Pelourinho)، سالوادور

زیباترین صومعه‌ها و کلیساها را می‌توان در منطقه پلورینیو شهر سالوادور پایتخت استعماری سابق کشور برزیل و یکی دیگر از جاهای دیدنی برزیل مشاهده کرد. طلاهای بسیاری در ساخت و تزئین این کلیساها استفاده شده که شکوه و زیبایی دوچندانی به آنها بخشیده است. این منطقه دارای آثاری تاریخی است که قدمت آنها به قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی بازمی‌گردد.

سائو فرانسیسکو مجلل‌ترین کلیسای این منطقه است که در قرن هجدهم میلادی بنا شد. کاشی‌کاری‌های نفیس به سبک کاشی‌کاری‌های پرتغال فضای دالان‌ها و طاق‌های این کلیسا را در برگرفته است. بازدید از این کلیسا و دیدن مجسمه‌ها و تزئینات ظریف و پرکار فضای داخلی آن گردشگران را حیرت‌زده می‌کند.

خرید صنایع دستی بومی و لذت بردن از یک بشقاب خوراک میگو از سرگرمی‌های گردشگرانی است که برای بازدید از پلورینهو می‌آیند.

فهرست جاهای دیدنی برزیل و جاذبه‌های گردشگری این کشور به اینجا ختم نمی‌شود. هنوز شهرها و سواحل زیاد دیگری وجود دارند که سفر به آنها برای هر گردشگری جذاب و به‌یادماندنی است. نکته مهم این است که تور برزیل  هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. 

مشاوره رایگان