شهر ساحلی دیدیم

جاذبه های گردشگری 17 خرداد ، 1403 5 دقیقه

در این مقاله از سفرهای دانا می خواهیم به کسانی که قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا را دارند اطلاعات کاملی ارائه دهیم .

شهر کوچک و ساحلی دیدیم در استان آیدین قرار دارد و به علت داشتن دریایی آبی و تمیز، آب و هوای مدیترانه ای و زمستان های گرم محل بسیار مناسبی برای ورزش های آبی است. همچنین مکان های تاریخی این شهر هم از دوره های قبل باقی مانده اند. همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند تا این شهر در عین کوچکی به یکی از زیباترین شهرهای توریستی تبدیل شود. 

دیدیم

این شهر یکی از شهر های ساحلی کشور ترکیه است که در مجاورت دریای اژه قرار دارد و به همین دلیل به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی تبدیل شده است. مکان های طبیعی دیدیم، آثار باستانی این شهر، حیات وحش منحصر به فرد و زمستان های گرم دیدیم این شهر را به یک شهر توریستی خاص تبدیل کرده است. اگر از دراز کشیدن و استراحت در ساحل خوشتان نمی آید می توانید در این شهر کار های بسیار زیادی انجام دهید و از این نظر اصلا نگران نباشید چون به هیچ وجه حوصله تان سر نمی رود.

بعضی از سواحل دریای دیدیم مثل آلتینکوم، Akbuk و Yesilkent برای غواصی بسیار مناسب هستند و در آنها می توانید قایق تفریحی هم سوار شوید و با آن دریانوردی کنید. بعضی از افسانه های یونان باستان می گویند که الهه های آرتمیس و آپولو در شهر دیدیم متولد شده اند. یکی از مسائلی هم که این حرف را اثبات می کند این است که معبد آپولو در این شهر قرار دارد.

آب و هوا

در اکثر مواقع این شهر آب و هوای مطلوبی دارد اما بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل های بهار و پاییز است زیرا از همه نظر در وضعیت مساعدی قرار دارد. آب و هوای غالب شهر دیدیم گرم و مدیترانه ای است و به همین دلیل تابستان های بسیار گرمی دارد که میانگین دما در آن 34 درجه سانتی گراد است. زمستان های شهر دیدیم هم معمولا بارانی و سرد است و در مواقع بارانی میانگین دمای شهر به 14 درجه سانتی گراد می رسد.

جاذبه های گردشگری دیدیم

شهر باستانی میلتوس | Miletus

شهر تاریخی میلتوس قدمت بسیار زیادی دارد به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دیدیم به حساب می‌آید. به علت بالا آمدن سطح دریا و پدیده جزر و مد، رسوبات بسیار زیادی در اطراف این شهر باستانی شکل گرفته است و دسترسی به آن را بسیار دشوار کرده است. مردمی از آناتولی در قرن سیزدهم به این منطقه مهاجرت کردند. این شهر ۷۵۰ سال پیش از مسیح به اوج پیشرفت خود رسید و در آن زمان به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای تجاری و بازرگانی در دنیا تبدیل شد. دانشمند بزرگ قرن به نام تالس در این منطقه تحصیل و زندگی کرده است. این شهر یک سالن تئاتر قدیمی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در حال حاضر از شهر تاریخی میلتوس به خوبی محافظت می‌شود.


بنای تاریخی آپولو | Apollo

بنای مشهور و باستانی آپولو درست در ورودیه اقامتگاه اژه ای شهر دیدیم ترکیه قرار گرفته است. این مجموعه از ویرانه‌های باستانی تشکیل شده است که تماشای آن‌ها شما را با سبک معماری و فرهنگ مردمان گذشته در دیدیم ترکیه آشنا می‌کند. بسیاری از گردشگران خارجی که با خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه به ترکیه و شهر دیدیم سفر می‌کنند، به تماشای بنای آپولو می‌روند. در سایر کشورهای جهان بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد که به همین نام نامگذاری شده است با این حال یکی از مشهورترین آن‌ها بنایی است که در شهر دیدیم ساخته شده است. این بنا نمای سنگی دارد و یک بنای یادبود است که برای خدای درمانگری به نام آپولو ساخته شده است. این بنا طی یک زمین لرزه که در سال ۴۹۴ پیش از میلاد رخ داد، تخریب شد.

حمام فائویستنا | Baths of Faustina

حمام و بنای تاریخی فائویستنا به افتخار ملکه‌ای به همین نام در قرن دوم میلادی ساخته شد. ملکه فائویستنا همسر مارکوس آریلیوس یکی از امپراتوران روم باستان بوده است. این بنا یک‌بار تخریب و پس از آن در قرن سوم بازسازی شد.

شهر باستانی پریه ‌نه | Ancient city of Priene

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دیدیم شهر تاریخی پریه نه است. این شهر در پایین تپه‌هایی به نام Mycale قرار گرفته است که در ۶ متری شمال Maeander واقع شده است. در زمانی که این شهر باستانی ساخته شد، هیچ دریایی وجود نداشت اما در حال حاضر تنها چند کیلومتر با دریا فاصله دارد. پیشینه تاریخی این شهر به ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در تراس‌های این شهر خرابه‌هایی از مجسمه‌های قدیمی وجود دارد که در حال حاضر در موزه برلین نگه‌داری می‌شوند. هنگامی که در شهر قدیمی پریه نه قدم می‌زنید، می‌توانید یک شهر منظم با خیابان کشی‌های استاندارد ببینید. این موضوع نشان می‌دهد شهر باستانی پریه نه یکی از مدرن‌ترین شهرهای آن زمان بوده است. این شهر مناظر دیدنی دیگری نیز دارد و آب و هوای مطلوب آن یک تجربه بسیار خوب برای شما رقم می‌زند.

مجسمه برجسته مدوسا

یکی از جاذبه‌های دیدنی دیدیم این مجسمه است که در افسانه‌های قدیمی آمده که هرکس به چشمان این مجسمه خیره شود به سنگ تبدیل می‌شود. علاوه‌بر این در داستان‌های تاریخی آمده است که آتنا خشمگین بوده و به همین دلیل موهای مدوسا به مار تبدیل شده‌اند. در حال حاضر این مجسمه به این شکل دیده می‌شود با این که بخش‌هایی از آن تخریب شده است. امروزه گردشگران زیادی در دیدیم از این مجمسه دیدن می‌کنند.

کلام آخر

برای سفر به هر شهری شما نیاز به بعضی اطلاعات و شماره تلفن های ضروری دارید و شهر دیدیم هم از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا برخی از اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این شهر را مرور می کنیم. و جهت کسب اطلاعات بیشتر از تور دیدیم با ما در تماس باشید . 

مشاوره رایگان