جاهای دیدنی سوئیس

جاذبه های گردشگری 19 خرداد ، 1403 5 دقیقه

سوئیس کشوری کوچک، با جمعیت هشت میلیون نفری است که روی نقشه در محاصره آلمان، فرانسه، اتریس، لیختنشتاین و ایتالیا قرار دارد. مناظر طبیعی بی‌مانند، اقتصاد و امنیت مثال زدنی، فرهنگ رنگارنگ، تنوع زبانی، ثبات سیاسی و بسیاری دیگر، از سوئیس آرمان شهری دست نیافتنی ساخته که حضور و گردش در آن، حسرت بسیاری از مردم دنیا است. در این مقاله از سفرهای دانا ، سری به  دیدنی های سوئیس می‌زنیم، تا بهتر و دقیق‌تر با این کشورزیبا آشنا شویم. 

سوئیس

سوئیس را می‌توان به یک نقاشی اروپایی تشبیه کرد که رنگ آن از فرهنگ‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی گرفته شده و نقاش از کوه‌های آلپ و ژورا، درکنار فلات میتلاند به عنوان بوم استفاده کرده است. یعنی در این کشور همزمان زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را می‌شنوید، غذاهای این سه کشور را سفارش می‌دهید، با مردم مسیحی مواجه می‌شوید، اما طبیعت خاص و کوهستانی، شکلات‌های باکیفیت، دانشگاه‌های معروف، ساعت‌های لوکس، لبنیات طبیعی و سیستم بانکداری معتبر را با برند سوئیس در اختیار می‌گیرید.

برخی از جاهای دیدنی سوئیس 

پارک ملی سوئیس، زرنز Swiss National Park, Zernez

پارک ملی سوئیس Schweizerischer با برخورداری از ۱۷۲ کیلومتر مربع از مناظر طبیعی دست نخورده یخچال‌های طبیعی، مراتع سرسبز، آبشارها و جنگل‌های باشکوه، بدون شک یکی از برترین تجربه‌های سفر به سوئیس خواهد بود. با وجود ۲۱ مسیر پیاده‌روی، بازدیدکنندگان فرصت این را دارند تا نیم نگاهی به مناظر طبیعی و پوشش گیاهی این منطقه وسیع داشته باشند و در برخی موارد، به هنگام پیاده‌روی حیوانات نادری نظیر عقاب طلایی، بز و موش خرمای کوهی، گوزن قرمز و روباه را از نزدیک مشاهده کنند. پارک ملی سوئیس یکی از مناطق بکر طبیعی و خاستگاه بیش از ۵۰۰۰ نوع حیوان و ۱۰۰ نوع مختلف از پرندگان است. این پارک ملی از مناطق زرنز، اس چانف S-chanf و Scuol قابل دسترسی است.

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

دریاچه ژنو در مرز سوئیس و فرانسه قرار گرفته و در میان تمامی دریاچه‌های حاضر در اطراف کوهستان آلپ، بزرگ‌ترین و شاید زیباترین به حساب می‌آید. زمانی که به کنار دریاچه بیایید، قله‌های سفید آلپ، پارک‌های سرسبز و محوطه‌ای باز برای پیاده‌روی در مقابلتان قرار می‌گیرد. آرامش و حس ویژه این فضا باعث شده تا دریاچه ژنو در هر نوشته‌ای، پای ثابت جاهای دیدنی سوئیس باشد و همه به آن اشاره کنند. کافی شاپ‌های دنج، سالن اپرا ژنو و جشنواره موسیقی جز که در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) برقرار می‌شود؛ مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف این دریاچه به شمار می‌آیند.


شهری رویایی؛ زوریخ

اما در کنار تنوع بی‌شمار اماکن توریستی سوئیس، نمی‌توان از بزرگترین شهر این کشور یعنی زوریخ به سادگی گذشت. مکانی که قطب اصلی حمل و نقل و نقطه شروع بسیاری از توریست‌هایی است که برای تفریح به سوئیس سفر کرده‌اند. این شهر در انتهای شمال‌غربی دریاچه زوریخ تا رودخانه لیمات Limmat گسترده شده است. علاوه بر ظاهر دقیق و پر از جزئیات این شهر، پایتخت دولتمند بانکداری از گنجینه‌های فرهنگی فراوانی برخوردار است.

می‌توان گفت که بهترین مکان برای شروع یک تور پیاده‌روی خیابان‌های سنگی شهر قدیمی با فروشگاه‌ها، کافه‌ها و گالری‌های عجیب و غریب آن است. مسیر نسبتا طولانی باهن هوفسترس Bahnhofstrasse نیز یکی از مسیرهای برتر و مشهور خرید در اروپاست که با فروشگاه‌های لباس‌های فشن، ساعت و جواهرات، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌نماید. پس از گشت‌ و گذار در بوتیک‌های متنوع زوریخ، شما می‌توانید بیش از ۵۰ موزه و ۱۰۰ گالری هنری در این شهر جذاب پیدا کنید که در این میان بهترین گزینه موزه کونستهاوس زوریخ Kunsthaus Zürich است.

موزه‌ای هنری که در بردارنده مجموعه چشمگیری از آثار قرون وسطی تا مدرن است. یکی دیگر از موزه‌های پیشنهادی و دیدنی زوریخ ریتبرگ Rietberg Museum است که بر روی آثار غیر اروپایی کشورهایی چون چین، هند و آفریقا تمرکز دارد. اما کافیست تا با قدم‌زنی کوتاه در یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی سوئیس یعنی ایستگاه اصلی زوریخ، به موزه ملی این شهر در قلعه عهد گوتیک رفته و با تمامی نکات برجسته فرهنگی این کشور آشنا شوید.

آبشار راین The Rhine Fallse

یکی دیگر از اماکن توریستی سوئیس، بزرگ‌ترین آبشار اروپا یعنی آبشار راین است که از عجایب طبیعی و جذاب توریستی این کشور محسوب می‌شود. در شمالی‌ترین نقطه از کشور سوئیس در نزدیکی شهر شاف‌هاوسن Schaffhausen ، این آبشار عظیم با عرضی بیش از ۱۵۰ متر، غرش‌کنان به سمت پایین سرازیر می‌شود.

بازدیدکنندگان می‌توانند از چندین سکوی مختلف به مشاهده مناظر طبیعی Hk بپردازند، اما در عین حال آن‌دسته از افرادی که اهل ماجراجویی هستند و دل و جرات کافی دارند، می‌توانند با کرایه قایق شخصی به قلعه‌های نزدیک کلوس لاوفن  Schloss Laufen و کلوس ورث Schloss Wörth بروند. بد نیست بدانید که در روز ملی سوئیس در تاریخ ۱ آگوست، آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز Rheinfall flaunts، جمعیت عظیمی از توریست‌ها را به این منطقه می‌کشاند.

برن Bern

در منطقه‌ای بی‌نظیر و مستقر بر روی شبه‌جزیره رودخانه آره  River Aare، پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر تاریخی برن قرار گرفته است. این شهر قرون وسطایی با خیابان‌های سنگفرش‌‌شده به‌عنوان میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. شهر برن یکی دیگر از اماکن توریستی سوئیس است که جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران به همراه دارد؛ توریست‌ها می‌توانند از بلندترین کلیسای سوئیس بازدید کرده و از طریق برج آن از نمای پانورامای شهر لذت ببرند. هم‌چنین جاذبه‌های توریستی دیگری نظیر فواره آبی قرن ۱۶، برج ساعت قرون وسطایی Zytglogge  با عروسک‌های متحرک و مرکز خرید ۶ کیلومتری که سوئدی‌ها به آن Lauben می‌گویند در کنار باغ رز معروف Rosengarten، گردشگران را به مشاهده زیبایی‌های این شهر قدیمی دعوت می‌کند.

شهر برن موزه‌های بسیاری دارد که بدون شک عاشقان هنر با بازدید از گالری‌های تاثیرگذاری همچون Zentrum Paul Klee (که دربردارنده بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند مشهور است) و موزه هنر برن Kunstmuseum، لذت زیادی خواهند برد.

اگر اهل خرید هستید، حتما به فروشگاه‌ها و بازارهای مستقر در میدان پارلمان Bundesplatz با منظره بی‌نظیر ساختمان مجلس به سبک دوره رنسانس Bundeshaus سر بزنید و در صورت داشتن وقت بیشتر ، همراه خانواده از پارک خرس دیدن کنید.

قلعه چیلون (Chateau De Chillon, Montreux)

قلعه چیلون آنقدر زیباست که در طول تاریخ نویسندگان نام آشنایی همچون ویکتور هوگو و ژان ژاک روسو به آن پرداخته‌اند. این قلعه یکی از عجیب و غیرمعمول‌ترین بناها در بین جاهای دیدنی سوئیس است و به خصوص برای علاقه‌مندان به معماری، عکاسی و سازه‌های تاریخی اثری منحصر به فرد محسوب می‌شود. حکایت این قلعه قرارگرفته در حاشیه دریاچه ژنو به قرن نه میلادی باز می‌گردد. چیلون ابتدا به عنوان یک قلعه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته اما با تغییر معادلات سیاسی و استراتژیک کم کم به یک زندان مخوف تبدیل می‌شود. به عنوان مثال در قرن ۱۴ میلادی و دوران طاعون اروپا یهودیان را در زیرزمین‌های قلعه شکنجه می‌کرده‌اند زیرا بر این باور بوده‌اند که آن‌ها آب را آلوده کرده‌اند.

به هر حال، اگر به بنایی از قرن نه، معماری تاریخی اروپایی، تابلوهای قرن ۱۴ و زیرزمین‌های شکنجه قرون وسطی علاقه دارید، بازدید از قلعه چیلون یک اولویت غیرقابل انکار است.

لوگانو Lugano

دریاچه لوگانو که در مرز سوئیس- ایتالیا در تیسینو Ticino واقع شده، تنها منطقه در سوئیس است که زبان رسمی آن ایتالیایی بوده و با ویلاهایی رویایی، حس و حال جذاب مدیترانه‌ای را در خاطر بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. با اینکه در دوردست قله‌های پوشیده از برف به چشم می‌خورد، اما با این‌حال مرکبات، انجیر، خرما و انار در هوای معتدل این منطقه به خوبی رشد می‌کند. همچنین بدون تردید در شهرهای محدوده دریاچه لوگانو و دریاچه مگیور Maggiore در غرب نیز احساس خاص ایتالیایی در تمامی نقاط هم‌مرز با ایتالیا و معماری، فروشگاه‌ها و شور و شوق غذاهای خوش‌طعم این بخش به چشم می‌خورد.

گردشگران می‌توانند با استفاده از کشتی‌های بخار و یا اجاره قایق به گشت و گذار در مناطق مختلف این دریاچه بپردازند. اما برای تجربه نمای ۳۶۰ درجه و بی‌نظیر از حومه شهر، دریاچه و قله‌های برفی یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی سوئیس، کوه سن سالواتوره Monte San Salvatore است. لوگانو به عنوان مرکز اقتصادی و بزرگترین و مهم‌ترین شهر تیسینوی سوئیس، یک اقامتگاه تابستانی محبوب در میان بازدیدکنندگان محسوب می‌شود و افراد می‌توانند در خلال سفر خود به سوئیس از ساختمان‌های تاریخی نئوکلاسیک و موزه‌های شهر بازدید کنند.

گرند کنیون (Swiss Grand Canyon)

همانند آمریکا که در ایالت آریزونا گرند کنیون دارد، سوئیس نیز مشابه همان را اما به شکل سرسبز و پوشیده از برف ارائه می‌کند. گرند کنیون سوئیس حاصل فعل و انفعالات زمین در ده هزار سال پیش است و زمانی که آن را از بالا نگاه کنید، رودی در ته دره، دیوارهای یخی و جنگل‌های روییده در قله را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر منظره طبیعی، امکان اسکی نیز در این ناحیه وجود دارد. پس چه اهل ورزش زمستانی هستید و چه طبیعت‌گردی را دنبال می‌کنید، گرند کنیون سوئیس را در برنامه قرار دهید.

کلام آخر 

در این مقاله از سفرهای دانا  به جاهای دیدنی سوئیس پرداختیم. از زوریخ و برن که جاذبه‌های شهری هستند تا دریاچه ژنو و پارک ملی که دیدنیهای طبیعی به حساب میآیند را تحت نظر قرار دادیم. اما نمی‌توان انتظار داشت که کشور زیبا و افسانه‌ای سوئیس در قالب کلمات کوتاه اینچنینی به طور کامل معرفی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از تور سوئیس با ما در تماس باشید .

مشاوره رایگان