جاهای دیدنی مارماریس

جاذبه های گردشگری 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

جاهای دیدنی مارماریس را می شناسید ؟ در این مقاله ازسفر های دانا ، به جاذبه های گردشگری مارماریس می پردازیم .

شهر مارماریس اگرچه عمدتاً به خاطر سواحل بی‌نظیر و هتل‌های لوکسش شناخته شده است؛ اما این شهر با دارا بودن روستاهای تاریخی، شهرهای به جا مانده از دوران باستان، پارک‌های آبی، رودخانه‌های خروشان، کوه‌های سرسبز و تفریحات آبی متعدد و متنوع، یکی از دیدنی‌ترین شهرهایی است که در سفر به ترکیه می‌توانید از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی مارماریس به قدری متنوع هستند که برای هر سلیقه و حال و هوایی فضایی برای لذت بردن وجود دارد.

1. جزیره کلئوپاترا مارماریس

جزیره سدیر بیشتر به عنوان جزیره کلئوپاترا شناخته می شود. طبق افسانه ها، کلئوپاترا با معشوق خود، مارک آنتونی، در سواحل این جزیره کوچک در دریای اژه، درست در کنار خلیج گوکووا، از قرار ملاقات مخفیانه لذت می برد و داستان آنها این جزیره را به یک مکان عاشقانه مشهور تبدیل کرده است. شهرت دیگر جزیره کلئوپاترا شن های با بافت غیرمعمول آن است که از صدف های نرم ساخته شده است. برای حفظ این شن و ماسه بازدید کنندگان باید وسایل و کفش های خود را در ورودی ساحل بگذارند. برداشتن شن و ماسه کاملاً ممنوع است. به طور معمول، چنین شن هایی را فقط می توان در سواحل مصر یافت. این جزیره همچنین دارای یک ساحل ماسه ای اضافی است که در میان شناگران و آفتاب گیران محبوب است و تعدادی ویرانه رومی از جمله آگورا و آمفی تئاتر را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح می رسد.

2. قلعه و موزه مارماریس 

یکی از آثار باستانی مارماریس، قلعه مارماریس است که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این قلعه در قرن شانزدهم به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس از دوران جنگ جهانی دوم، این قلعه تاریخی بازسازی شد و درهای‌ آن را به‌عنوان موزه به روی همه مردم گشودند. در قلعه و موزه مارماریس ۱۸ خانه و یک چشمه وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به نمایش آثار باستان‌شناسی، اشیاء قدیمی (سکه‌ها، زیورآلات، ظروف و.…) و گالری‌های هنری اختصاص یافته است.

3 . آبشار تورگوت 

یکی از جذابیت‌های طبیعی روستای تورگوت، آبشار زیبای آن است. این آبشار طبیعی با آبی بسیار زلال و تمیز، ۴ متر ارتفاع دارد و در دل یک فضای جنگلی و پردرخت قرار گرفته است که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. حتی اگر مایل باشید می‌توانید در دریاچه شنا کنید. البته اگر تحمل سرمای آب را داشته باشید.

4 . دهکده تورگوت مارماریس 

یکی از روستاهای معروف مارماریس که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن باعث محبوبیت آن شده، دهکده تورگوت در ۳۱ کیلومتری جنوب غرب مارماریس است. در این دهکده می‌توانید جاذبه‌های متعددی همچون منطقه باستانی هگاسوس، قلعه تورگوت، فروشگاه‌های فرش و رستوران‌های جذاب در دل طبیعت را ببینید.

5 . گونوسک ؛ از معروف ترین مکان های دیدنی مارماریس 

گونوسک یکی از جاهای دیدنی معروف مارماریس و بسیار نزدیک به مرکز شهر است که در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. منطقه گونوسک به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد در سال ۱۹۹۶ به پارک ملی تبدیل شد و اکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه حفاظت‌شده یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مارماریس است که انواع درختان چنار، صنوبر، کاج و گونه‌های متعدد حیوانی و حتی آثاری از شهرهای باستانی در آن یافت می‌شود.

6 . غار نیمارا

یکی از جاهای دیدنی مارماریس که از نظر تاریخی قدمتی طولانی دارد، غار باستانی نیمارا است. بر اساس بررسی دانشمندان روی مقابر این منطقه، این غار مکانی آیینی در سده نخستین میلادی بوده است. اهالی باستانی این شهر، الهه لتو مادر آپولو را پرستش می‌کرده‌اند.

7 . بازار بزرگ مارماریس 

هر کدام از شهرهای بزرگ ترکیه، یک بازار بزرگ دارند. این هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی بسیار خوب است! بازار بزرگ مارماریس در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است. هر چند بازار مارماریس از بازار بزرگ استانبول کوچکتر است، اما هر چه نیاز داشته باشید را در آن پیدا می‌کنید.

8 . بار استریت مارماریس 

بار استریت مارماریس که به نام خیابان بار مارماریس نیز شناخته می‌شود، یکی از کانون‌های اصلی سرگرمی شبانه به شمار می‌آید. این خیابان در فاصله ۵۰۰ متری از مرکز شهر و در مجاورت مارماریس مارینا قرار دارد و مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی دیگر است. این خیابان باریک در فصول پرگردشگر، بسیار شلوغ می‌شود.

9 . پارک های آبی مارماریس 

در شهر مارماریس، دو پارک آبی مشهور وجود دارد که جزء محبوب‌ترین مکان های دیدنی مارماریس به شمار می‌آیند. پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی آکوا دریم دو پارک آبی محبوبی هستند که با برخورداری از طیف وسیعی از بهترین بازی‌ها و تفریحات آبی، از جمله بهترین تفریحات مارماریس محسوب می‌شوند. تفریحاتی مانند انواع سرسره‌ها، بخش ویژه کودکان، گلف، بولینگ، خدمات ساحلی، استخر و همچنین چندین رستوران و کافه در این پارک های آبی وجود دارد.

10 . غواصی اسکوبا 

مارماریس که در کرانه دریای مدیترانه جای دارد، یکی از بهترین نقاط برای تجربه غواصی در آب‌های زلال مدیترانه است. به همین دلیل، سکوی غواصی اسکوبا به یکی از جاذبه‌های مارماریس تبدیل شده است. در این مکان، گردشگران با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ غواصی و همراهی غواصان ماهر، به قعر دریا می‌روند تا طبیعت زیرین دریای مدیرانه را از نزدیک تماشا کنند.

پایان سفر در مارماریس 

مارماریس را به عنوان بهشت ترکیه می‌شناسد و بی‌تردید با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعدد، شایسته این لقب است. در تور مارماریس شما می‌توانید از سواحل زیبا، روستاهای تاریخی و سرسبز، کوه‌های جنگلی و آبشارهای متعدد لذت ببرید. در یک کلام باید بگوییم که مارماریس برای همه گردشگران با هر سلیقه‌ای جذاب است و در سفر به این شهر، هرگز حوصله‌تان سرنخواهد رفت .

تور مارماریس نوروز 1403در انتظار شماست . ما در سفرهای دانا ، آماده ایم تا رویای شما را به واقعیت تبدیل کنیم .  

مشاوره رایگان