آنتالیا یا مارماریس ؟

راهنمای سفر 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌های کسانی که می‌خواهند استراحت، آرامش و تفریح را در سواحل دریای مدیترانه تجربه کنند، انتخاب بین آنتالیا و مارماریس است. این دو شهر ساحلی پرطرفدار ترکیه، آنقدر امکانات و تفریحات هیجان‌انگیز دارند که مسافران همیشه می‌پرسند بالاخره آنتالیا یا مارماریس؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است، تا انتهای این مطلب همراه سفرهای دانا باشید تا جواب خود را بگیرید.

مقایسه از نظر آب و هوا :

براساس موقعیت جغرافیایی این دو شهر، به‌طور کلی می‌توان گفت که آب‌وهوای آنتالیا و مارماریس در دسته آب‌وهوای مدیترانه‌ای قرار می‌گیرد. به این معنا که تابستان‌ها کاملاً گرم و خشک هستند و احتمال بارش از اواخر بهار تا ابتدای پاییز بسیار بسیار کم است.

اوج افزایش دما در ماه‌های جولای و آگوست اتفاق می‌افتد و سپس از اواسط پاییز به بعد، هوا رو به خنک شدن می‌رود و بارش‌ باران افزایش می‌یابد. زمستان‌های این دو شهر کاملاً معتدل است و سرمای شدید یا برف و کولاک به ندرت اتفاق می‌افتد.

بنابراین به‌صورت کلی می‌توان گفت آب‌وهوا و اقلیم این دو شهر تا حد بسیار زیادی شبیه به یکدیگر است و تفاوت چندانی از این لحاظ بین آنتالیا و مارماریس وجود ندارد.

مقایسه هتل ها : 

آنتالیا پایتخت گردشگری ترکیه به شمار می‌آید؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۳ به عنوان چهارمین شهر پربازدید جهان با بیش از 5/16 میلیون گردشگر خارجی شناخته شده است. بنابراین جای تعجب ندارد که این شهر مملو از هتل‌ها، ریزورت‌ها و مراکز اقامتی باشد و از این نظر، هتل های آنتالیا کاملاً از مارماریس پیشی می‌گیرد.

در آنتالیا طیف گسترده‌ای از هتل‌ها و مراکز اقامتی با انواع امکانات مختلف، از ارزان و اقتصادی گرفته تا لوکس و لاکچری می‌توانید پیدا کنید. تنوع به قدری بالاست که بسیاری معتقدند سفر به آنتالیا، یک تور هتل‌گردی محسوب می‌شود.

تنوع هتل‌ها و تا حدودی امکانات و تفریحات آنها در مارماریس کمتر است؛ اما این به این معنا نیست که در مارماریس هتل‌های لوکس و شیک پیدا نمی‌شود. هتل‌های ۵ ستاره مارماریس با انواع و اقسام امکانات و البته تفریحات آبی و ساحل اختصاصی، به‌راحتی می‌توانند همه انتظارات مسافران و گردشگران را برآورده کنند.

هزینه سفر به کدام بیستر است ؟ آنتالیا یا مارماریس ؟ 

سخن گفتن از هزینه‌ سفر به آنتالیا یا مارماریس چندان ساده نیست؛ چرا که عوامل مختلفی در تعیین هزینه سفر نقش دارند. از جمله این موارد می‌توان به زمان سفر، تعداد روزها، نوع هتل و امکانات آن، نوع پرواز و… اشاره کرد.
هزینه سفر به مارماریس تا حد زیادی به فصل سفر بستگی دارد. مثلاً اگر در ماه آگوست (اوایل مرداد تا اوایل شهریور) به مارماریس سفر کنید، با قیمت‌هایی مواجه خواهید شد که نسبت به حالت عادی دو برابر بیشتر هستند. براساس نظر مسافران درباره مارماریس و آنتالیا، سفر به مارماریس در تابستان احتمالاً از آنتالیا در این فصل گران‌تر تمام می‌شود.

کدام یک شب های زنده تری دارد ؟ 

بنابر نظر مسافران درباره مارماریس، این شهر یکی از شب‌زنده‌دارترین شهرهای ترکیه است و زندگی شبانه، دست کمی از زندگی معمول و پرهیاهوی روزانه ندارد. در مارماریس، کافه‌ها و رستوران‌هایی که در خط ساحلی قرار دارند، تقریباً تا طلوع سپیده‌دم مشغول فعالیت هستند و از مسافران پذیرایی می‌کنند. به‌علاوه در برخی مواقع نیز نمایش‌ یا جشنواره‌های ویژه‌ای در سواحل مارماریس برگزار می‌شود که جریان زندگی شبانه را هیجان بیشتری می‌بخشد.

با این حال نباید فکر کنید که آنتالیا در شب سوت و کور است. در سواحل آنتالیا هم کافه‌های بسیاری را خواهید دید که تا صبح فعالیت می‌کنند و اجراهای شبانه باله و اپرا در آنتالیا نیز برقرار است.

مراکز خرید کدام بهتر است ؟ آنتالیا یا مارمارس ؟ 

آنتالیا یا مارماریس، هر کدامشان را که انتخاب کنید، از بهترین شهرها برای خرید هستند و در بازارها و مراکز خرید این شهر هرچه بخواهید پیدا می‌کنید. هردو شهر دارای بازارهای بزرگی هستند که انواع اجناس سنتی، صنایع دستی و سوغاتی‌های معروف ترکی را می‌توانید خریداری کنید. به‌علاوه مراکز خرید و پاساژهای مدرن و لوکس نیز در هر دو شهر در انتظار مسافران هستند . 

تفریحات کدام بهتر است ؟ آنتالیا یا مارماریس ؟ 

بازار تفریحات و سرگرمی‌های مختلف به ویژه تفریحات آبی در هر دو شهر بسیار داغ است و طیف وسیعی از تفریحات را می‌توانید در آنتالیا یا مارماریس تجربه کنید. اما همان‌طور که پیشتر گفتیم، به دلیل پررونق‌تر بودن سواحل آنتالیا، تنوع و گستردگی تفریحات ساحلی و انواع ورزش‌های آبی در آنتالیا نسبت به مارماریس بیشتر است.

آنتالیا یا مارماریس ؟ انتخاب شما کدام است ؟ 

به‌طور کلی و به‌عنوان جمع‌بندی نهایی باید بگوییم اگر سفرتان خانوادگی است یا به گشت‌وگذار در سواحل بکر و خلوت علاقه دارید و زندگی شبانه برایتان مهم است، تور مارماریس گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود؛ اما اگر بخواهید از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید، گزینه‌های بیشتری در انتخاب هتل داشته باشید، از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند شوید و تفریحات آبی گوناگونی را تجربه کنید، تورآنتالیا گزینه بهتری است.

مشاوره رایگان