ارمنستان یا گرجستان

راهنمای سفر 01 اسفند ، 1402 5 دقیقه

اگر در حال انتخاب یک مقصد در دسترس و نزدیک برای سفر بعدیتان هستید، حتماً به ارمنستان یا گرجستان فکر کرده‌اید. دو کشوری که هر دو در نزدیکی ایران قرار دارند و حتی بعضی افراد، شهرهای معروف این دو کشور را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. اگر اطلاعات چندانی درباره این دو کشور ندارید و نمی‌دانید در سفر به ارمنستان و گرجستان چه روزهایی در انتظارتان است، دراین مقاله از سفر های دانا  مقایسه همه‌جانبه این دو کشور زیبا و باستانی همراه شوید تا با شباهت‌ها و تفاوت‌های ارمنستان و گرجستان از لحاظ وضعیت طبیعی و آب‌وهوایی، فرهنگی، تفریحی، اجتماعی و تاریخی آشنا شوید.

آب هوای گرجستان بهتر است یا ارمنستان ؟ 

ارمنستان و گرجستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار نزدیک به یکدیگر و درواقع همسایه هستند. هر دو کشور در منطقه قفقاز واقع شده‌اند و به همین دلیل از لحاظ آب‌وهوایی تقریباً وضعیتی شبیه به یکدیگر دارند.
البته آب‌وهوای گرجستان تنوع بیشتری دارد و تقریباً کشوری چهارفصل محسوب می‌شود. گرجستان به دلیل وجود رشته کوه‌های قفقاز، زمستان‌های برفی و سرد را تجربه می‌کند. از سوی دیگر در شهری مانند باتومی که در کرانه دریای سیاه قرار گرفته است، آب‌وهوایی کاملاً متفاوت با بارش‌های فراون و رطوب بالا، تابستان‌های معتدل و زمستان‌های نه‌چندان سرد دیده می‌شود.
آب و هوای ارمنستان از آنجایی که کشوری محصور در خشکی است، قاره‌ای است. تابستان‌های گرم و خشک و آفتابی و رطوبت پایین‌ و زمستان‌های سرد و کاملاً برفی از ویژگی‌های آب‌وهوایی ارمنستان است. بهترین زمان سفر به ارمنستان از نظر آب و هوا نیز بهار و اوایل تابستان است.

طبیعت کدام بهتر است ؟ گرجستان یا ارمنستان ؟

 ارمنستان و گرجستان کشورهایی هستند که از لحاظ برخورداری از مناظر کوهستانی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. رشته‌کوه قفقاز عمده کوه‌های این دو کشور را تشکیل می‌دهد و باعث شکل‌گیری مناظر کوهستانی و کوهپایه‌ای بسیار خیره‌کننده در گرجستان و ارمنستان شده است.در ارمنستان شما می‌توانید از دره‌های سبز، دریاچه‌های متعدد، جنگل‌های کوهستانی و کوه‌های پوشیده از درختان سبز و انبوه دیدن کنید. مشابه چنین مناظری را در قسمت‌های کوهستانی گرجستان نیز می‌توانید ببینید و اگر در زمستان به این دو کشور سفر کنید، مناظر قله‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های یخ‌زده چشمانتان را نوازش خواهد داد.در گرجستان علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعت کوهستانی، می‌توانید از طبیعت ساحلی شهر باتومی، پارک‌های ملی گیاه‌شناسی، آبشارهای جذاب و دریاچه‌های قدیمی لذت ببرید.

مراکز خرید کدام بهتر است ؟ ارمنستان یا گرجستان ؟ 

اگر می‌خواهید با هدف خرید به ارمنستان یا گرجستان بروید، باید بدانید که این دو کشور هیچ‌کدام به عنوان مقاصدی ایده‌آل برای خرید شناخته نمی‌شوند و هم از لحاظ تنوع برندها و اجناس و هم از لحاظ قیمتی نسبت به کشوری مثل به ترکیه، مقصد مناسبی نیستند؛ اما به صورت کلی برای خریدهای کوچک یا خرید سوغاتی در هر دو کشور، مراکز خرید متعددی پیدا خواهید کرد که هم در شکل و شمایل سنتی و هم به صورت پاساژ‌ها و مراکز خرید مدرن، در دسترس مسافران هستند.

تفریحات کدام بهتر است ؟ گرجستان یا ارمنستان ؟

فرقی نمی‌کند به کدام کشور بروید، ارمنستان یا گرجستان؛ هر دو تفریحات متنوعی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. شهر ایروان ارمنستان به دلیل جشنواره‌های خاصی که در زمان‌های متفاوتی از سال برگزار می‌کند، محبوبیت زیادی دارد؛ مانند جشنواره آب‌پاشی. از سوی دیگر، تفریحات گرجستان را می‌توان متنوع‌تر دانست؛ چراکه گرجستان، باتومی را دارد! شهری ساحلی با انواع تفریحات ساحلی، ورزش‌های آبی و زندگی پرهیاهوی شبانه. به‌علاوه ورزش‌های زمستانی در گرجستان پررونق‌تر از ارمنستان است.

سفر به ارمنستان ارزان تر است یا گرجستان ؟ 

خوشبختانه با مقایسه گرجستان و ارمنستان می‌توان فهمید که نه ارمنستان و نه گرجستان، هیچ‌کدام مقاصد گرانی به شمار نمی‌آیند. با کمتر از ۵۰ دلار در روز می توانید از ارمنستان یا گرجستان دیدن کنید. قیمت‌ها در این دو کشور مشابه است؛ اما گرجستان کمی ارزان‌تر است.

بالاخره کدام تور را بخرم ؟ تور گرجستان یا تور ارمنستان ؟ 

همه گفتنی‌ها را در پاسخ به سؤال «ارمنستان یا گرجستان» نوشتیم و اکنون وقت تصمیم‌گیری است. این دو کشور هردو از جمله مقاصد دیدنی و در دسترسی به شمار می‌آیند که با هزینه نسبتاً کمی می‌توانید از آنها دیدن کنید. اگر می‌خواهید به کشوری بروید که از ازدحام و شلوغی گردشگران در آن خبری نباشد و بتوانید در کمال آرامش از مناظر طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و صومعه‌ها لذت ببرید، تور ارمنستان را انتخاب کنید. اگر به دنبال تفریحات ساحلی، مناظر کوهستانی و آثار تاریخی متعدد هستید، تور گرجستان بهترین انتخاب برای شماست.

مشاوره رایگان