مکان دیدنی دبی

جاذبه های گردشگری 14 فروردین ، 1403 5 دقیقه

همانطوری که میدانید جاهای دیدنی دبی به قدری زیاد و متنوع است در یک دسته جا نمیگیرد چون از مراکز خرید تا پارک ها و مراکز تفریحاتی ، همه به نوعی زیبا ساخته شده اند و امکاناتی دارند که میتوان آن رابخشی از جاهای دیدنی دبی به حساب آورد  در این مقاله سفر های دانا سعی دارد شما را با  بخشی از مکان های دیدنی و مراکز خرید آشنا کند ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که این جاهای دیدنی را به چند دسته تقسیم کنیم ( مثلا مراکز خرید یا تفریحی ) و در هر دسته چند مورد از معروف ترین دیدنی های دبی را برای شما مثال بزنیم . 

مراکز خرید دبی 
یکی از خاص ترین تجربه هایی که میتوانید در دبی کسب کنید، تجربه خرید در دبی است . تنوع اجناس در دبی بسیار زیاد است چون برند های زیادی از سرار دنیا در این مکان شعبه دارند . از طرفی مراکز دبی به حدی زیبا ساخته شده اند و امکانات جالبی دارند که میتواند از جاهای دیدنی دبی به حساب آید . از این مراکز خرید میتوان : 

مرکز خرید الغریر
الغریر قدیمی ترین مرکز خرید دبی است و به همین دلیل ، حس و حال نسبتا متفاوتی نسبت به سایر مرکز خرید دبی دارد. بسیاری از برندهای جهانی پوشاک در مرکز خرید الغریر شبعه دارند ، و از آنجایی که که هزینه گمرک در دبی با ایران متفاوت است ، میتوانید با قیمت های بسیار به صرفه خرید هایتان را انجام دهید . همچنین اگر در هنگام خرید احساس گرسنگی کردید میتوانید از برند های جهانی ( پاپا جونز و مک دونالد ) انتخاب کنید که  آن هم تجربه ی متفاوتی خواهد بود.

مرکز خرید فستیوال 
فستیوال هم از آن جمله مراکز خرید دبی است که به خاطر امکانات رفاهی اش ، در بین جاهای دیدنی دبی هم قرار میگیرد. محوطه مرکز خرید فستیوال دبی به قدری بزرگ است که میتواند به تنهایی در این مجموعه ، میتوانید با تهیه  بلیط به کلوپ قایق های تفریحی رفته و برای مجموعه هم مکان خوبی برای قدم زدن وجود دارد که از کنار کانال های آب میگذرد و هوای خنکی دارد. گذشته از همه ی این موارد ، کافه و رستوران هایی که در این مرکز خرید از جاهای دیدنی دبی است که میتواند جای خوبی برای استراحت باشد.

مراکز تفریحی دبی 
در این بخش میخواهیم فقط روی جاهای تفریحی و گردشگری دبی را ببینیم که از جنس تفریح و خوش گذرانی است و اگر تجربه شان کنید ، خاطره های فراموش نشدنی برای شما ایجاد خواهد کرد.

آکواریوم دبی 
در جاهای تفریحی و دیدنی دبی این فرصت را دارید که حدودا 140 گونه مختلف از موجودات آبزی را از نزدیک ببینید. فضایی که در آکواریوم دبی ایجاد شده به نوعی است که شما وارد دنیایی زیر آّب شوید و حیوانات را مشاهده کنید. 

پیست اسکی دبی
این پیست اسکی از جاهای دیدنی عجیب دبی است زیرا فقط با استفاده از ابزار و تکنولوژی ساخته دست بشر ، چنین مکانی ایجاد شده است. در این پیست اسکی از جاهای دیدنی دبی دمای هوای بین منفی تا منفی پنج درجه است .
یکی از ویژگی های خوب این پیست این است که گستره وسیعی از اسکی سواران در نظر گرفته شده است. یعنی مسیرهای اسکی مختلفی وجود دارد و هر کدام از این مسیرها ، شیب و ارتفاع متفاوتی دارند تا حرفهای ها و تازه کارها روی یک مسیر مزاحم هم نشوند .

پارک های آبی دبی 
یکی از محبوب ترین مکانهای دیدنی دبی ، پارک های آبی دبی است که با امکانات و تفریحات مختلف سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند. معروف ترین پارک های آبی دبی :

یاس ابوظبی
این پارک آبی 15 هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از بزرگترین پارک های آبی دبی شناخته می شود . در هر کدام از این بخش ها ، تم خاصی مشاهده می شود و نسبت به آن تم ها ، وسایل سرگرمی تغییر می کند. این پارک آبی ، بزرگترین سرسره آبی 6 نفره دنیا و همچنین طولانی ترین ترن هوایی را دارد.

پارک آبی لاگونا
در پارک آبی لاگونا از جاهای دیدنی دبی استخر موج سواری ، سرسره و تونل های آبی مختلف ، رودخانه آرام و بخشی برای بازی کودکان وجود دارد. پارک آبی لاگونا در منطقه لامر دبی واقع شده و بین پارک های آبی دبی جایگاه خوبی دارد. در این مجموعه ، بخشی برای موج سواری ساخته شده و بیش از 10 سرسره مختلف در آن ، کنار هم قرار گرفته اند و آن را به یک لز پرطرفدارترین مکان های دیدنی دبی تبدیل کرده اند.

پارک آبی ایس لند
آیس لند در راس الخیمه واقع شده است و هیجان انگیزترین تفریحات آبی را بین پارک های آبی دبی در خود جای داده است . در این مجموعه مجسمه هایی شبیه خرس قطبی و پنگوئن وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است .

شهربازی دبی 
یکی از معروف ترین مکان های تفریحی دبی ، شهربازی های این شهر است و رفتن به آن ها از تفریحات توریست ها به حساب می آید، مانند :

شهربازی موشن گیت
در این قسمت به یکی از مکان های دبی می رسیم که با والت دیزنی معروف برابری می کند . برای اینکه به دنیای انیمیشن بروید و با پشت صحنه آن ها آشنا شوید، انتخابی بهتر از این پارک موجود نیست. اگر میخواهید بازیگر شوید، به موشن گیت بروید و با شخصیت های محبوبی مانند : پاندای کونگفو کار ، شرک ، ماداگاسکار فیلم بازی کنید.

لگو لند 
دیگر شهربازی این جزیره لگولند از جاهای دیدنی دبی است. لگولند سرزمین سرسره های هیجان انگیز ، پرخ و فلک های بزرگ و تاب های جذاب است. این پارک بزرگ 20 جاذبه با تم لگو و بازی هایی مثل استخر موج و سافاری دارد.

کویر دبی 
یکی از معروف ترین بیابان های دبی ، بیابان القدره است که 10 هکتار مساحت دارد و در 30 کیلومتری شهر دبی است. این کویر و دریاچه القدره به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی برای برای پیک نیک کردن و دیدن گونه های مختلف حیوانی منطقه کویر ، مسابقات شترسواری و دوچرخه سواری و آفرود بسیار مناسب و همچنین پرطرفدار است.

سواحل دبی 
سواحل دبی از جاهای دیدنی دبی همگی زیبایی خاص خود را دارد و هرکدام از سواحل دبی امکانات رفاهی و تفریحی کخصوص خود را دارد. در بیشتر این سواحل همیشه غریق نجات ، ماسه های تمیز و اتاق های مخصوص عوض کردن لباس موجود است. 

ساحل جمیرا 
یکی از معروف ترین ساحل و جاهای دیدنی دبی با همه امکانات ذفاهی مثل رستوران ها ، کافه ها ، فروشگاه ها و فعالیت های ورزشی مانند ورزش های آبی و اسکی برفی همین ساحل است. ساحل طلایی رنگ، نخل های سرسبز و فضای سبز ساحل جمیرا باعث دو چندان شدن جذابیت آن شد اند.

ساحل الممراز 
ساحل الممراز هم از دیگر سواحل زیبای شیخ نشین و جاهای دیدنی در دبی است که تاییدیه پرچم آبی ساحل را به خاطر رعایت استاندارهای سختگیرانه دریافت کرده است. پارک ساحلی الممراز 106 هکتار مساحت دارد و شامل محوطه مخصوص باربیکیو و غذا ، آمفی تئاتر ، استخر و ... دارد.

ساحل مارینا 
ساحل مارینا از جاهای دیدنی دبی یا همان مارینا بیچ در دبی مارینا قرار دارد و در امتداد ساحل خلیچ فارس ساخته شده است. یک ساحل شهری با مناظر زیبا و امکانات تفریحی مانند فعالییت های ورزشی در آب ، رستوران ها و کافه های ساحلی . 

مشاوره رایگان