مکان های دیدنی روسیه

جاذبه های گردشگری 15 فروردین ، 1403 5 دقیقه

 مکان های دیدنی روسیه

روسیه، کشور فوق العاده و زیبایی هاست. جایی که دیدن جاذبه های بی همتایش برای هر کسی لازم است. این کشور پهناور و زیبا با وجود معماری خارق العاده در ساختمان ها و تاریخ پر بارش و با وجود طبیعت بی نظیرش، بزرگتزین کشور در جهان شناخته میشود. روسیه میتواند هر گردشگری را جادو کند. مسکو و سن پترزبورگ شهرهای بزرگی هستند که بیشترین جاذبه های گردشگری را دارند ، با سفرهای دانا همراه باشید تا درباره ی جاهای دیدنی روسیه بیشتر بدانید.

موزه فضانوردی 
کشور روسیه در زمینه علم هوافضا همیشه سرآمد بوده است. در این موزه میتوانید تمامی دستاوردها و کارهای فضانوردان بزرگی همچون گاگارین را مشاهده کنید. در این موزه تصاویر و کلیپ های اسرارآمیزی از دنیای ستارگان وجود دارد که شما را حسابی شگفت زده میکند.

 

کلیسای جامع سنت باسیل
یکی از جاهای دیدنی روسیه که دیدن آن میتواند برای هرکسی خاطره انگیز باشد، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسا در سال 1552 به فرمان ایوان ساخته شد. وی به خاطر پیروزی در مقابل مغول ها و باز پس گیری شهر قازان آن را ساخت. جالب است بدانید که در زمان استالین، حکمران دیکتاتور، دیدن این کلیسا ممنوع اعلام شده بود و تا حدی از این بنا بیزار بود که دستور تخریب آن را هم داده بود. 

کلیسای کاتولیک مریم مقدس
یکی دیگر از جاهای دیدنی روسیه کلیسای کاتولیک مریم مقدس است. این کلیسا را میتوان بزرگترین مکان مذهبی روسیه دانست. این کلیسا در سال 1901 تا 1911 در مسکو ساخته شد. معماری به کار برده شده در این کلیسا از سبک کلیسای میلان و وست مینستر لندن الهام گرفته است. بیش از هر چیز رنگ قرمز و ظاهر اسرارآمیز این کلیسا جالب توجه است. 

کلیسای جامع کازان (قازان)
کلیسای جامع کازان، طبق اسناد تاریخی مردم لهستان و لیتوان به مسکو حمله کرده بودند و مردم روسیه به فرماندهی شاهزاده خود موفق به شکست دادن آنها شد بودند. در آن زمان شاهزاده معتقد بود که بانوی مقدسی به نام کازان آنها را در جنگ از کمک های ماورایی خود بهره مند کرده است. به همین خاطر این کلیسا را بنا کرد.

موزه ارمیتاژ
موزه ارمیتاژ، بزرگترین موزه جهان در سن پترزبورگ روسیه است. در این موزه، شما میتوانید بیش از سه میلیون اثر هنری، فرهنگی و تاریخی جذاب اعم از نقاشی ها، مجسمه ها ، جواهرات ، آثار باستانی، کتاب ها ، سکه ها و سلاح هایی را ببینید که تاریخ تمدن، هنر و فرهنگ روسیه و جهان را نشان میدهند. این موز نه فقط به خاطر آثار هنری ، بلکه به خاطر معماری و طراحی جداب و چشم نوازش نیز شهرت جهانی دارد.

قلعه پتروپاول 
قلعه پتروپاول اولین اثر معماری شهر سنت پترزبورگ است که به منظور کنترل رودخانه در جزایر زایاچی در یال 1703 ساخته شده است و ساختمان های زیادی در این مجموعه قرار دارد که هر کدام موزه ای با موضوعات مختلف است. مهمترین بنا در مرکز قلعه کلیسای عظیم و زیبای پتر مقدس است. امروزه  این قلعه از مکانهای دیدنی و توریستی و مقر فرماندهی است. چهارشنبه ها تمام ساختمانهای موز بسته است ولی محوطه های حیاط بازند. ناقوس و ساعت بزرگی در روی ساختمان کلیسا هست که نخستین بار در جنگ اول در دریای بالتیک بکار گرفته شده بود. از ناو جنگی اورورا هر روز توپ شلیک می شود و منظره جالبی برای توریستها به نمایش می گذارند.

پارک و باغ پترهوف 
پارک و باغ پترهوف به دستور پیتر بزرگ و به نوعی برای خود نمایی کردن در مقابل کاخ ورسای ساخته شده است. این کاخ در سی کیلومتری شهر سن پترزبورگ و در کنار خلیج فنلاند واقع شده است. این مجموعه شامل باغ ها، عمارت ها و کاخ های مجللی است که به فرمان پیتر کبیر بنا شده است و از جمله آثار شاخص ثبت یونسکو کشور روسیه می باشد. 

میدان سرخ
از دیگر جاهای دیدنی روسیه میتوان به میدان سرخ اشاره کرد. این میدان در روسیه بسیار مشهور است. مردم روسیه این میدان را با نام کروسنایا پلوشاد هم میشناسند. میدان سرخ به دو جهت برای روسیه حیاتی است. یکی اینکه شکل و رنگ سرخش آن را به مرکزی ترین نقطه شهر تبدیل کرده است و دوم اینکه به تمام خیابان های اصلی راه دارد.

کاخ کاترین 
کاخ کاترین، این کاخ تاریخی واقع در شهر پوشکین، روسیه است. این کاخ در دوران سلطنت کاترین بزرگ ساخته شده و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این منطقه است. کاخ کاترین با معماری باروک و سبک روسی، به همراه باغ های بزرگ و برجسته ی آن، مجسمه های زیبا و تزیینات داخلی گران قیمت، یک نمونه برجسته از طراحی و هنر روسی است. 

خیابان آربات 
خیابان آربات ، به عنوان یکی از جواهرهای تاریخی و فرهنگی پایتخت روسیه ، در قلب مسکو واقع شده است.این خیابان، که به عنوان روح شهر شناخته میشود، یکی از مشهورترین خیابان های پایتخت روسیه به حساب می اید. از آنجایی که این خیابان مرکز فعالیت های تجاری و گردشگری است، یک تجربه فراموش نشدنی از زندگی شهری روسیه را ارائه می دهد.


سخن پایانی :
برای کسب ازاطلاعات بیشتر در رابطه با تور های روسیه ، با سفر های دانا همراه باشید . 

مشاوره رایگان