مراکز خرید دبی

اخبار گردشگری 19 فروردین ، 1403 5 دقیقه

از بازارهای سنتی روباز تا مراکز خرید گسترده و مدرن! این صحنه‌ای از بازارهای دبی در سال‌های اخیر است. این شهر مرکز بزرگ‌ترین مراکز خرید مدرن جهان است اما در زیر نمای بیرونی مدرن آن، این شهر مملو از سوق‌ها، بازارچه‌ها و مراکز خرید روباز هم است. اگر در سفر به دبی تصمیم گرفته‌اید خودتان را نونوار کنید با ما همراه باشید. در این مطلب از مجله گردشگریسفرهای دانا  شما با بهترین مراکز خرید دبی آشنا می‌شوید.

دبی مال 

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان و یکی از بهترین مراکز خرید دبی در محوطه برج خلیفه است. دبی مال با مساحت ۲۰۰ برابر زمین فوتبال، ۱۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است. از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا غرفه‌های خیابانی. این بازار انقدر وسیع است که بهتر است برای بازدید از آن از سیستم حمل و نقل داخل فروشگاه استفاده کنید. فروشگاه‌های برندی مثل لوئیز ویتون، پرادا، گوچی و… همه در این مرکز خرید وجود دارند.

اولین فروشگاه اپل در امارات متحده عربی، تنها Bloomingdales در امارات و نام تجاری مشهور آرایش بریتانیا Charlotte Tilbury، برخی از فروشگاه‌های اختصاصی دبی مال هستند. در این مرکز خرید علاوه بر خرید می‌توانید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، پیست اسکی، ۲۲ سالن سینما، کیدزانیا و تماشایی‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان بازدید کنید. همچنین چندین رستوران خوب و فروشگاه‌های بین‌المللی غذاخوری مشهور از جمله کارخانه chese cake، نانوایی مگنولیا، لادوره و اولین فروشگاه پاپا روتی در دبی مال وجود دارد.

آدرس: جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

امارات مال MOE

این بازار با بیش از ۶۰۰ فروشگاه سالانه بیش از ۳۸ میلیون بازدیدکننده دارد. بیش از ۶۳۰ برند تجاری مد، ورزش و الکترونیک را می‌توانید به آسانی در این مرکز خرید پیدا کنید. انواع مدهای روز توسط طراحان مد از سراسر جهان در نمایشگاه Fashion Dome و LuxWing در امارات مال در معرض نمایش قرار می‌گیرند. چندین فروشگاه مد روز از جمله بربری، جیمی چو، ورساچه و غیره در این پاساژ شعبه دارند.اگر از خرید خسته شدید می‌توانید از تفریحات امارات مال استفاده کنید. Magic Planet (یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده جهان)، پارک خانوادگی، پیست اسکی سرپوشیده، سینماهای MOE VOX و صخره‌نوردی از تفریحات جذاب این مرکز خرید است.

آدرس: جاده شیخ زاید

بورجومان

بورجومان در وسط منطقه تجاری و قدیمی شهر یعنی بور قرار دارد. این پاساژ قدیمی با بیش از ۲۰۰ فروشگاه محیطی دوستانه و خانوادگی دارد. فروشگاه‌های خرده فروشی مختلفی مانند Splash، Matalan، Brands for Less، Sharaf DG و در این پاساژ قرار دارند. سینما VOX و مرکز سرگرمی خانوادگی، شهربازی سیاره جادویی هم از جاذبه‌های این مرکز خرید است.

مارک‌های مانند Next، H&M و Nautica و فروشگاه‌های لوکس از جمله مون بلان، لوئیس ویتون و هرمس هم در این بازار شعبه دارند. اگر گرسنه شدید می‌توانید به رستوران‌های معروف در مرکز خرید بورجومان مثل Yo Sushi، Jollibee، Nando’s Cafe و Dome Cafe بروید.

آدرس: جاده خالدبن ولید

سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر دیره هم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است که در لیست بهترین پاساژهای دبی قرار دارد. سیتی سنتر دبی قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر دبی بود. این مرکز با وسعت حدود ۱۲۳۰۰۰ مترمربع، بیش از ۳۷۱ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳،۰۰۰ نفر، دو فودکورت، سالن بولینگ، شهربازی سیاره جادویی، سوپر مارکت کارفور و یک هتل پنج ستاره دارد.

فروشگاه‌های معروف در این مرکز خرید شامل Debenhams، Marks و Spencer، Zara و H&M است. بسیاری از فروشگاه‌های تخفیفی مانند Daiso، Miniso، Mumuso و… در سیتی سنتر دبی وجود دارد که باعث شده‌اند این مرکز به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین پاساژهای دبی معروف شود.

آدرس: دیره، تقاطع خیابان‌های الاتحاد و بنی‌یاس

بهشت مراکز خرید دبی، مرکز خرید مرکاتو

نام مرکاتو از لغت ایتالیایی به معنای بازار گرفته شده است. مرکز خرید مرکاتو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی، مکانی واقعا شگفت‌انگیز است. این مرکز به گونه‌ای طراحی شده است بر اساس معماری دوره رنسانس در ایتالیا، مانند یک شهر مدیترانه‌ای به نظر برسد. مرکاتو با بیش از ۱۴۰ فروشگاه هر ساله ده‌ها هزار گردشگر از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

مرکاتو برای عاشقان مد، طیف گسترده‌ای از برندهای پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه را به خود اختصاص داده است. همچنین لوازم جانبی، کفش، عینک آفتابی، جواهرات، لوازم سلامت و زیبایی، لوازم خانگی و آشپزی و بسیاری دیگر را در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند. از جاذبه‌های مهم در مرکاتو می‌توان به سوپر مارکت Spinneys، سینما Vox ، Virgin Megastore و شهربازی Fun City اشاره کرد.

آدرس: جاده ساحلی جمیرا

مارینا مال

مارینامال دبی میزبان ۱۴۰ فروشگاه از برندهای مشهوری مانند H&M، Koton، MAC و La Senza و همچنین Virgin Megastore، شهربازی، انواع رستوران‌ها و سوپرمارکت Waitrose است. این بازار با معماری الهام گرفته از بازارهای سنتی اروپا بنا شده است که به‌صورت مجموعه‌ای با ده ساختمان ساخته شده است. این مرکز خرید جاییست که شما می‌توانید همه چیز را باهم در یک مجموعه پیدا کنید.

آدرس: جاده شیخ زاید

وافی مال

ویژگی اصلی منطقه وافی، وافی مال، در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. این مرکز با ۲۰۰ فروشگاه یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است و بنای آن بر اساس بناهای مصری ساخته شده و بزرگ‌ترین پنجره با سبک اسلامی در آن قرار دارد.

علاوه بر فروشگاه‌های معروف مد مرکز سلامتی، مرکز سرگرمی برای کودکان، تئاتر سه بعدی، شبیه‌ساز پرواز و پارک اسکیت در این مجموعه قرار دارند. رستوران‌ها مختلفی در این مال به‌سبک‌های اسپانیایی، ایتالیایی، تایلندی، چینی، هندی و انگلیسی غذا سرو می‌کنند.

مکان: جاده Oud Metha

مشاوره رایگان